מארק בניוף יקבל פרס הוקרה על מלחמתו בצמצום זכויות קהילת הלהט"ב

אחרי שהעלה על נס את הצורך לדחוף לשוויון זכויות מלא של להט"בים, יזכה בקרוב מנכ"ל Salesforce באות על פועלו החשוב

מארק בניוף, יו"ר ומנכ"ל Salesforce

ארגון ההסברה הלהט"בי האמריקני GLAAD הודיע בשבוע שעבר (ג') כי יוקיר באירוע הגאלה השנתי שלו את מארק בניוף, מנכ"ל Salesforce, על מאמציו להילחם בחוקי מדינה שפועלים לצמצום זכויותיהם של לסביות, הומואים, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים.

בניוף החל במסע הצלב שלו כנגד חוקים אנטי-להט"ביים בשנת 2015, כשעזר לארגן חרם גדול, שעלה למדינת אינדיאנה יותר מ-60 מיליון דולרים בהכנסות לאחר מסים.

חרמות וסערה ציבורית גדולה במיוחד

מייק פנס, מושל אינדיאנה ומי שמאייש כיום את תפקיד סגנו של המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ – חתם על מה שהיה ידוע בתור חוק השיקום לחופש הדת (Religious Freedom Restoration), אשר עלול היה לאפשר לעסקים במדינה להישען על טיעונים דתיים כהצדקה לסירובם לספק שירותים לזוגות חד-מיניים ולחברי קהילת הלהט"ב.

בתגובה לדברים הודיע בזמנו מנכ"ל החברה, שהיא מהגדולות בארצות הברית, ש-Salesforce תקטין באופן משמעותי את השקעתה באינדיאנה, אקט שגרר אחריו עוד חרמות דומים וסערה ציבורית גדולה במיוחד.

בניוף, שהפך לאחד המתנגדים הקולניים ביותר של החוק שהנהיג פנס באינדיאנה, גייס 40 מיליון דולר במטרה לדחוף את המושל ואת המחוקקים במדינה לרכך את השפה של הצעת החוק הבעייתית, בלשון המעטה. עקב מאמציו אלו, תיקנה המדינה את לשון החוק בכדי למנוע ממנו לעקוף תקנות מקומיות המגנות על להט"בים מפני אפליה. מוקדם יותר השנה השתמש בניוף בהשפעה הרבה שלו – ובפנקס הצ'קים שלו – בכדי להדוף חקיקה אנטי-להט"בית דומה גם בג'ורג'יה ובצפון קרוליינה.

בניוף חדשן ומקדם קבלה של קהילת הלהט"ב

GLAAD, תכיר בבניוף באמצעות הענקת הפרס ע"ש ריק ווילנד, אחד מחמשת עובדי מיקרוסופט (Microsoft) הראשונים ונדבן ותיק, שלקח חלק פעיל בקהילה הגאה ותמך במספר ארגונים להט"בים וארגונים שעסקו בנושא האיידס.

"מארק בניוף הוא חדשן ולא רק בטכנולוגיה ובעסקים, אלא גם בעבודת ההסברה שלו שמטרתה לקדם קבלה של קהילת הלהט"ב", אמרה נשיאת ומנכ"לית GLAAD, שרה קייט אליס, בהצהרתה על אקט ההוקרה, והוסיפה ש"הוא נמצא בחוד החנית של התנועה הארגונית לעצירת יוזמות חקיקה אנטי-להט"ביות מפלות ברחבי הארץ, ומחויבותו להגינות ושוויון איתנה".

כשנערך טקס הסרת הלוט של המגדל החדש של Salesforce באינדיאנפוליס, כתב בניוף בטוויטר (Twitter) שלו כי המבנה המכונה מגדל צ'ייס (Chase Tower), שבו שוכרת החברה כ-250 אלף מטרים רבועים, צריך להיקרא בשם מגדל השוויון. "מחווה לשוויון לכל", צייץ המנכ"ל והלוחם החברתי דברים אשר ממלאים בהשראה רבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים