ה-Word מתחדש בעורך רב עוצמה ובכלי מחקר

מיקרוסופט הודיעה על סדרה חדשה של תכונות שנועדו לעזור למשתמשי Office 365 לחסוך זמן ולהגדיל פרודוקטיביות ● שירותי הענן יספקו יכולות חדשות לאפליקציות העסקיות של החברה - PowerPoint ו-Outlook, עם שדרוגים משמעותיים ל-Word

עוצמתי. Microsoft Word

במשך שנים נכללו ב-Microsoft Word בדיקת איות, בדיקת תחביר וכלים ביבליוגרפיים בכדי לסייע לתלמידים ולמחברי טקסטים אחרים ללטש את כישורי הכתיבה שלהם. כלי העורך (Editor) והמחקר (Researcher) החדשים שעליהם הכריזה החברה אתמול (ג') הם למעשה גרסות משודרגות במיוחד של מה שכבר קיבלנו מתוכנת עיבוד התמלילים.

למרבית הצער, שתי היכולות המחודשות והמשודרגות יהיו זמינות רק למי שיירשם ל-Office 365, שירות המנויים של מיקרוסופט (Microsoft). כלי המחקר אמור להיות זמין כבר למנויים, ואם טרם הופיע – הדבר יקרה כנראה לאחר שתעדכנו את חבילת ה-Office 365 שלכם. כלי העורך החדש יגיע רק בסתיו הקרוב, כך הודיעה החברה.

עדכוני יולי כוללים גם יכולות Outlook ו-PowerPoint חדשות, ובאופן כללי מדובר על כלים שהם "שירותים חכמים מבוססי ענן ביישומי Office שנועדו לחסוך לכם זמן ולייצר תוצאות טובות יותר", כך כתב קירק קוניגסבאואר, סגן הנשיא ליישומי לקוח Office 365 של התאגיד, בהודעה שפרסם בבלוג החברה.

עורך חכם בענן

העורך, ובמיוחד כלי המחקר, הם בהחלט חידושים שבהם יתעניינו גם מחנכים ומורים. נראה כי כלי המחקר עשוי לבטל חלק מ"העבודה השחורה" שכרוכה בכתיבת ובהגשת עבודות אקדמיות, כי הוא יאפשר למצוא ציטוטים מעבודות שכבר פורסמו ולהכניס אותם אל הטקסט בקלות ובמהירות.

לפי סרטון הדגמה של התכונה, לא רק שכלי המחקר ירחיב את המקורות שעמדו לרשות המשתמשים, אלא שהוא גם יאפשר לתחקר אותם לעומקם מבלי לצאת מ-Word. לאחר שהכלי ייכנס לפעולה, יוכלו משתמשים למשוך ציטוטים ממקורות כמו מאמרים אקדמיים, ו-Word יוסיף למסמך באופן אוטומטי הערת שוליים עם הציטוט הנכון – יתרון עצום בעבור סטודנטים שמשקיעים לפעמים תועפות של זמן בהתקנת הביביליוגרפיות בעבודותיהם.

תכונת ה"עורך" החדשה ב-Word נועדה לעזור לשפר את הכתיבה של המשתמשים על ידי הצעת שינויים שמעבר לשגיאות כתיב פשוטות או שגיאות דקדוק. התכונה תציע גם שינויי טון, תיקוני שפה לא עקבית, סלנג, קלישאות ותעיר גם על שגיאות נפוצות אחרות. עוזר הכתיבה הדיגיטלי יספק הצעות עריכה והגהה מתקדמות יותר לאורך זמן, ובסופו של דבר יסביר מדוע מילים או ביטויים ספציפיים לא נחשבים מדויקים, כך על פי מיקרוסופט.

"נמשיך להרחיב את כלי המחקר באפשרות לכלול רפרנסים גם ממקורות כמו מרכזי מדע ובריאות ממלכתיים, אינצקלופדיות ידועות, מסדי נתוני היסטוריה ועוד", כתב קוניגסבאואר והוסיף "בקרוב נביא גם את כלי המחקר למכשירים ניידים, כך שתוכלו להתחיל ליצור מתווה מהיר לעבודות האקדמיות, לא משנה איפה אתם נמצאים או באיזה מכשיר אתם משתמשים".

זום במצגת ומיון נוח יותר לדואר

Office 365 יוסיף גם תכונות זום מגניבות ל-PowerPoint, אשר דומות למה ש-Prezi מציעה: במקום להציג שקופיות בזו אחר זו, המציג יוכל לספק שקופית סיכום שניתן יהיה לסקור באמצעות זום לתוכה. תכונת PowerPoint Zoom זמינה כבר כעת לאלה הנמצאים בתכנית Office Insider, כך בישרה החברה.

ולבסוף, התכונה החדשה Focused Inbox שהושקה ב-Outlook עבור אפליקציות אנדרואיד ו-iOS בינואר, מגיעה "החודש" ל-Outlook בעבור Mac ,Windows ובאינטרנט.

הכלי מפריד באופן אוטומטי את תיבת הדואר הנכנס שלכם לתוך שתי כרטיסיות, עם תיקיות מתאימות: Focused, בעבור הודעות דוא"ל חשובות, ו-Other בעבור כל דבר אחר.

Focused Inbox משפר גם את הזזת האימיילים מתוך התיקיות הנבחרות שלכם. התכונה אמורה לספק תצוגה יחידה ועקבית של הפריטים החשובים ביותר בתיבות הדואר הנכנס של המשתמשים בכל המכשירים והפלטפורמות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים