אקזיט כל ישראלי: טאבולה רוכשת את קונברט מדיה בעשרות מיליוני דולרים

קונברט מפתחת טכנולוגיות וידיאו לעולם הפרסום ● טאבולה מעוניינת להתחרות בפייסבוק, שדוחפת סרטוני וידיאו בחוזקה לפידים של המשתמשים

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה. צילום: יח"צ

טאבולה, חברה ישראלית שעוסקת בקידום תוכן ברשת, רוכשת את קונברט מדיה, אף היא ישראלית, שתחום ההתמחות שלה הוא פיתוח טכנולוגיות וידיאו לעולם הפרסום – כך הודיעו שתי החברות. הן סירבו למסור את סכום הרכישה, אולם על פי ההערכות, מדובר בעשרות מיליוני דולרים ובעסקה המשלבת מזומן ומניות.

בעקבות הרכישה יצטרפו כ-60 עובדי קונברט, בישראל ובארצות הברית, לטאבולה, כולל המנכ"ל והמייסד, יואב נווה. ובכך יגדילו את מספר עובדי החברה לכ-500.

קונברט נוסדה כבר ב-2007 – מה שאומר שלא מדובר בעסקה גדולה במיוחד עבור המשקיעים בה. אלא שהיא חשובה לטאבולה, שנוסדה גם היא באותה השנה. טאבולה מעוניינת להתרחב מקידום התוכן גם לתחום הפרסום, ולהרחיב את יכולות הווידיאו שלה לעולם זה. טכנולוגיות הווידיאו של קונברט מאפשרות שילוב פרסום בעמודי תוכן, על פי התוכן המוצג.

החברה, שנהנתה בתחילת דרכה ממענקים מהמדען הראשי, גייסה עד כה כ-7.5 מיליון דולר מהקרנות פיטנגו וספארק קפיטל. בין המשקיעים בה בשלב ה-Seed הייתה קבוצת האנג'לים של ירון קרני. מחזור המכירות שלה קפץ ממיליונים בודדים של דולרים ב-2014 ל-50 מיליון ב-2015.

השאיפות הגדולות של טאבולה

עבור טאבולה מדובר ברכישה השנייה, לאחר שב-2014 היא קנתה את פרפקט מרקט האמריקנית.

לדברי אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה, הרכישה תאפשר לחברה להפוך לאחת השחקניות הגדולות בתחום הווידיאו באינטרנט. "קונברט מדיה בנתה עסק משמעותי, שיכול להפוך אותנו לחברת טלוויזיה מהגדולות בעולם ולהוות מנוע הכנסות משמעותי עבורנו", ציין.

לטאבולה יש שאיפות גדולות בתחום: היא מעוניינת להשיג חברות ענק כמו פייסבוק (Facebook) בתחום גילוי המידע, שמאפשר למשתמשים להשיג מידע מבלי שהם יודעים שהם רוצים בכך. לדברי סינגולדה, פייסבוק עושה את זה כיום בצורה הטובה ביותר ודוחפת בחוזקה סרטוני וידיאו בפידים של המשתמשים. טאבולה "רוצה להביא את הכוח של הגילוי לעולם הפתוח שמחוץ לעולם הסגור של פייסבוק", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים