מאייר לעובדי יאהו: "אני אוהבת את החברה ומתכוונת להישאר"

כך כתבה מנכ"לית ענקית האינטרנט, מריסה מאייר, בהודעה שהפיצה לעובדיה ● לדבריה, "חשוב לי לראות את החברה בפרק הבא שלה"

לא זזה. מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו. צילום: טוויטר

שעות לאחר שחברת הטלקום האמריקנית וריזון (Verizon) הודיעה כי היא רוכשת את עסקי הליבה של יאהו (Yahoo) בעבור 4.8 מיליארד דולר, מיהרה להודיע מנכ"לית ענקית האינטרנט, מריסה מאייר, לפרסם הודעת הבהרה. לדבריה, אין לה כוונה לעזוב.

"באופן אישי, אני מתכוונת להישאר", כתבה מאייר בהודעה שהפיצה אתמול (ב') לעובדי החברה בכל העולם. "אני אוהבת את יאהו, ואני מאמינה בכולכם. זה חשוב לי לראות את יאהו בפרק הבא של החברה". במסגרת עסקת הענק, דווח כי מאייר תקבל מצנח זהב של 57 מיליון דולר.

עם זאת, נראה כי העתיד לוט בערפל מבחינתה של מאייר. מארני וולדן, סגנית הנשיא בווריזון שאחראית על AOL, אליה תתכנס פעילותה של יאהו, נשאלה לגבי עתידה של מאייר, ואמרה כי טרם ידוע מי יוביל את החברה לאור העסקה המורכבת.

ההבטחה הצעירה והמבריקה

יאהו, מחלוצות האינטרנט, הוקמה ב-1994. במהלך השנים, החברה לא ידעה במה להתמקד, ובמובנים מסוימים לא התמקדה בדבר: כך, היא מצאה עצמה נאבקת בעולמות החיפוש, הווידיאו והזרמת וידיאו והמדיה החברתית.

בשנת 2005 רכשה יאהו 40% מהבעלות על עליבאבא (Alibaba), תמורת מיליארד דולר במזומן, ומאז הרכישה התגלתה כמאוד משתלמת. עליבאבא הונפקה ב-2014, וכעת אוחזת יאהו ב-15% ממניות עליבאבא, ששוויים מוערך ביותר מ-30 מיליארד דולר.

מאייר הגיעה ליאהו לאחר שהייתה שנים בכירה ונתפסה כ"הבטחה הצעירה והמבריקה" בגוגל (Google). היא לא הצליחה במשימת השיקום של יאהו – בדיוק כמו קודמיה. הכישלון שלה ירופד בסכום כולל של 218 מיליון דולר, אותו תקבל מאייר על עבודתה בת ארבע השנים, בצירוף בונוסים, פיצויים ומצנח זהב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים