ראש ה-FCC לספקיות: "חיסמו את השיחות הרובוטיות"

השיחות המציקות עדיין מהוות את מרבית התלונות שנציבות התקשורת הפדרלית מקבלת מהציבור בארצות הברית, אף על פי שמבחינה חוקית הוסדרה האפשרות לחסימתן כבר לפני כשנה ● כעת היא מנסה לחסום באופן מלא ובחינם את המטרד

טום ווילר, יו"ר ה-FCC

ראש נציבות התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC ׁ(ר"ת Federal Communications Commission), טום ווילר, שיגר מכתבים המבקשים מספקיות התקשורת הגדולות במדינה להציע ללקוחותיהן שירותי חסימת שיחות רובוטיות (robocalls) בחינם.

ה-FCC עדיין מתמודד, כך מסתבר, עם מטח של תלונות מאנשים שנמאס להם משיחות רובוטיות, וזאת שנה אחרי שהעביר הצעה שאמורה לסייע לתיקון המצב. בשנת 2015 הפכה הנציבות את האפשרות שספקיות יחסמו לחלוטין שיחות אוטומטיות לפני שאלו מגיעות בכלל לצרכנים – לחוקית לגמרי.

למרבה הצער, לפי הדיווחים, הספקיות עדיין אומרות ללקוחות כי אין להן סמכות לנהוג כך. כתוצאה מהדברים, הבעיה המסוימת היא כיום זו שבגינה מופנה אל הנציבות מספר התלונות הגדול ביותר מצד צרכנים מתוסכלים.

חסימה עכשיו וללא כל עלות

בהתייחסו לתופעה כתב ווילר באתר האינטרנט של הנציבות כי "בהקשר לציפיות של הנציבות שספקיות יגיבו לבקשות החסימה מצד הצרכנים, שלחתי מכתבים למנכ"לים של חברות הטלפון הקוויות והאלחוטיות הגדולות וקראתי להם להציע שירותי חסימת שיחות ללקוחות שלהם עכשיו – וללא כל עלות בעבורכם".

ווילר שלח גם מכתבים לספקיות מתווכות – חברות המחברות שיחות משירותים אינטרנטיים כמו FiOS לקווים של המפעילות. הוא ביקש מהן לשמור על המידע המזהה המקורי של המשתמש בעבור שיחות המבוצעות באמצעות שירותים אלה, מכיוון שספאמרים ורמאים בדרך כלל מזייפים את מספרי הטלפון שלהם.

אתר Consumerist טוען בדיווחו על הדברים כי המכתבים של ווילר מבקשים מחברות אלו ליצור רשימה של גורמים מקומיים שמתחזים באופן קבוע באמצעות שימוש בשיחות רובוטיות, דבר שיקל על סימון השיחות החשודות (במיוחד אלו שנעשו מחוץ לארצות הברית) וחסימתן מבעוד מועד.

לדברי האתר, ווילר שלח את המכתבים ל-AT&T,CenturyLink ,Frontier ,Sprint ,T-Mobile, ל-US Cellular וכן לחברת הטלקום הענקית וריזון (Verizon). כעת נמצא הכדור במגרש של החברות הללו ותלוי אך ורק בבחירתן האם להיענות לבקשת היו"ר או לאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים