עוד אקזיט? פאלו אלטו במגעים לרכישת SentinelOne הישראלית

המגעים, המצויים בשלב מתקדם, טרם הסתיימו ● סכום הרכישה, כך נודע לאנשים ומחשבים, עומד על 100-120 מיליון דולר

ניר צוק, המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של פאלו אלטו. צילום: קובי קנטור ז"ל

פאלו אלטו (Palo Alto Networks) מצויה במגעים מתקדמים לרכישת SentinelOne הישראלית. המגעים, המצויים בשלב מתקדם, טרם הסתיימו. סכום הרכישה, כך נודע לאנשים ומחשבים, עומד על 100-120 מיליון דולר.

פתרונות SentinelOne מיוצגים בישראל על ידי 2Bsecure, חברת אבטחת המידע והסייבר של מטריקס, כמו גם על ידי החברות מגן אופק ואואזיס.

SentinelOne מספקת פתרונות אבטחה למכשירי הקצה של הארגונים ומספקת הגנה נגד נוזקות, רוגלות ופריצות מסוג כופרה ( Ransomware). הפתרונות שלה מותקנים על מכשירי הקצה בארגון כגון טלפונים חכמים, מחשבים ניידים ונייחים, וכן שרתים, והם מנטרים את כלל הפעילות שמתבצעת עליהם.

התוכנה של המועמדת להירכש "לומדת" את תבניות ההתנהגות של מכשיר הקצה, ויודעת לזהות פעילות משונה או חריגה, לסווג אותה כנוזקה או כפריצת סייבר, להתריע על כך בפני המערכת ואף לבצע חסימה במידת הצורך.

לזהות את ההתנהגות של נוזקות, להתריע ולחסל

בניגוד לפתרונות אחרים, המצריכים הטמעה של תוכנה על הענן או בשרתי הארגון, התוכנה של SentinelOne מותקנת על מכשירי הקצה, ובכך אינה יוצרת עומס על המערכת או פוגעת בביצועיה. הפתרון יודע לזהות בצורה מיטבית את ההתקפות הללו ולחסום אותן. הוא יודע לזהות את ההתנהגות של נוזקות, להתריע, לחסל תהליך, לשלוח את הקובץ הנגוע להסגר, ולבטל שינויים שבוצו על ידי הפוגען – זאת מבלי לפגוע בכלל בביצועי המערכת.

כך, המוצר יכול לרוץ לצד תוכנות אבטחה קיימות – ללא הפרעה. הפתרון יכול להוות תחליף לאנטי-וירוס, בנוסף ליכולות שיש לו בתחום איומים מתקדמים או חדשים – כגון מתקפות יום אפס.

SentinelOne נוסדה ב-2013 על ידי תומר ויינגרטן, אהוד שמיר ואלמוג כהן. מטה החברה ממוקם בפאלו אלטו, קליפורניה, והיא מפעילה שני מרכזי פיתוח: בישראל ובצרפת.

בראש החברה עומד ויינגרטן, בעברו איש צ'ק פוינט (Check Point). הוא הקים את החברה יחד עם כהן, אף הוא בעברו איש ענקית האבטחה הישראלית. החברה מונה עשרות עובדים וגייסה 40 מיליון דולר מקרנות הון סיכון. הנרכשת הוכרה על ידי גרטנר (Gartner) כ"בעלת חזון" בתחום פלטפורמה להגנה על תחנות קצה, EPP, ונמצאת גם בריבוע הקסם של חברת המחקר לתחום גילוי איומים ותגובה בהגנה על תחנות קצה, EDR.

מי אתה ניר צוק?

תפיסת האבטחה של הרוכשת, פאלו אלטו, הולמת בחלקים רבים חזונה של הנרכשת, המדברת על שילוב של אנטי-וירוס עם פיירוול. לפני כשנה, אמר ניר צוק, המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של פאלו אלטו, כי "עולם אבטחת המידע עבר כברת דרך, וכך גם ההאקרים. אנו נמצאים כיום במצב בו תוכנת האנטי-וירוס לכשעצמה לא עושה את העבודה, וכך גם לא מערכת סינון התוכן, או הפיירוול – כל אחד בפני עצמו. רק השילוב של כלל מערכות ההגנה הוא שעובד".

צוק ייסד את החברה ב-2006 והיא מוכרת מוצר מזה תשע שנים והיקף המכירות השנתי שלה עומד על יותר מ-1.5 מיליארד דולר, עם גידול של 60%-50% בכל שנה. שוק אבטחת המידע לארגונים גדל מדי שנה ב-8%-7% ופאלו אלטו מדורגת בו במקום הרביעי אחרי צ'ק פוינט, סיסקו (Cisco) וסימנטק (Symantec). אלא שלהבדיל מחלק מהן, פאלו אלטו במגמת צמיחה.

צוק היה מעובדיה הראשונים של צ'ק פוינט והועסק בה עד 1999, אז עזב את החברה בטונים צורמים. למרות שטען שאין לו דבר נגד צ'ק פוינט, על מכוניתו התנוססה בעבר לוחית הזיהוי CHKPKLR (קיצור של Check Point Killer).

יום מתוק של נקמה

ב-2002 הוא מכר את הסטארט-אפ שלו, OneSecure, ל-NetScreen תמורת יותר מ-40 מיליון דולר והחל לשמש כ-CTO של החברה הרוכשת. שנתיים לאחר מכן רכשה ג'וניפר (Juniper) את NetScreen תמורת ארבעה מיליארד דולר וצוק עבר לשמש כסמנכ"ל אבטחת המידע שלה, עד שעזב אותה ב-2005.

ב-2006 הוא הקים, כאמור, את פאלו אלטו. החברה הונפקה ביולי 2012 וזכתה לביצועים מרשימים ביום המסחר הראשון שלה בבורסת ניו-יורק: מנייתה זינקה ב-26.5% – נתון המשקף שווי חברה של 3.75 מיליארד דולר, לעומת 2.6 מיליארד לפני שהחל המסחר. ביוני 2015 היה לצוק יום מתוק של נקמה: שווי השוק של פאלו אלטו הגיע ל-15.4 מיליארד דולר ועבר בראשונה את השווי של צ'ק פוינט – 15.1 מיליארד דולר.

במרץ 2014 פאלו אלטו רכשה את סייברה (Cyvera) הישראלית תמורת 220 מיליון דולר. סייברה הוקמה ב-2011 על ידי אורי אלתר, נתנאל דוידי, משה בן אבו וד"ר גל בדישי, שמשמש כמדען הראשי של החברה. תחום עיסוקה של סייברה היה איומי סייבר שמערכות האבטחה המסורתיות לא יודעות להתמודד איתן.
בינואר אותה שנה פאלו אלטו רכשה את חברת הסייבר מורטה (Morta Security), בעסקה ראשונה מאז הונפקה ב-2012.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים