יורו 2016 – הזווית הסלולרית

מחקר של אלוט וקספרסקי מראה שבמהלך המשחקים נרשמו עליות תלולות בגולשים באתרי הימורים וברשתות החברתיות - מה שהגביר מאוד את הסיכון שלהם לחוות מתקפות סייבר

יורו 2016 - גם במלם. צילום: BigStock

משחקי יורו 2016 הסתיימו אתמול (א') בניצחונה של נבחרת פורטוגל, אולם כדורגל לא היה הדבר היחיד שם. דברים רבים קרו מאחורי הקלעים וחלק מהם קשורים לעולמות המובייל והסלולר, שגם כאן באו לידי ביטוי וביתר שאת, בגלל העניין הרב.

אלוט הישראלית וקספרסקי (Kaspeskey) ביצעו בשבועות האחרונים מעקב אחר הפעילות ברשתות הסלולר באירופה. הדו"ח שהוציאו החברות דגם אקראית כחצי מיליון משתמשים בכל רחבי היבשת. בנוסף, מסבירים אנשי שתי החברות, נערך פילוח התנהגותי ודמוגרפי של המשתמשים בסלולר – שהתבסס על 500 אפליקציות ואתרים שונים שבהם ביקרו הגולשים.

אחד הדברים שהדו"ח מגלה הוא הקשר החזק בין טורנירים גדולים, טלפונים סלולריים והימורים מקוונים. הגיוני לחשוב שבמהלך טורניר גדול כמו היורו מספר ההימורים אונליין ינסוק, אלא שהנתונים מאלפים ממש: מספר האוהדים עם הניידים שנכנסו לאתרי הימורים במהלך היורו יותר מהוכפל. לפני הטורניר, אחד מכל תשעה משתמשים ביקר באתרים כאלה, ובמהלך המשחקים המספר הזה עלה לאחד מכל ארבעה.

עוד דבר שניתן היה לנחש הוא העלייה בשימוש ברשתות החברתיות: הרי כל אחד שמגיע למשחק חייב להשוויץ ולהעלות מיד תמונה שלו מהאצטדיון, בצירוף צ'ק אין. אם כן, במהלך המשחקים, הזמן הממוצע שבו שהו המשתמשים באפליקציות ובאתרים של הרשתות החברתיות גדל פי שלושה בהשוואה לתקופה שלפני היורו.

יותר אוהדים – יותר חשופים

לפי אלוט וקספרסקי, התגברות החשיפה הזו לאתרי ההימורים ולרשתות החברתיות הופכת את המשתמשים לחשופים יותר לאיומי סייבר. בשתי החברות מחלקים את האנשים לפי מידת אהדתם לספורט, לפחות בסלולר, כאשר ככל שמידת האהדה עולה כך גדל הסיכון שלהם למתקפות סייבר.

הנתונים מראים ש-17% ממשתמשי המכשירים הניידים, שבקושי או בכלל לא עשו שימוש באתרי אינטרנט או אפליקציות ספורט לפני המשחקים, הפכו לאוהדי ספורט במהלכם. עוד הם מעלים ש-50% מ-"האוהדים המזדמנים" עברו להיות "אוהדי ספורט", מה ששם אותם בדרגת סיכון פוטנציאלית גבוהה.

בשורה התחתונה, קובע הדו"ח, המספר הכולל של אוהדי ספורט עם מכשירים ניידים שנמצאו בסיכון גבוה לפגיעה של איומי סייבר יותר מהוכפל במהלך המשחקים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים