מדוע הסנאט האמריקני מתכוון לוותר על שימוש במכשירי בלקברי?

על אף שברק אובמה הוא חובב ידוע של המותג, ושמדובר במכשיר שהפך לסמל של יציבות והמשכיות בקרב אנשי הסנאט - הזמנים משתנים, ואיתם גם המכשירים

בקרוב נחלת ההיסטוריה. בלקברי. אילוסטרציה: evleaks

עובדי הסנאט האמריקני קיבלו לאחרונה הודעת דואר אלקטרונית המודיעה להם כי רק 600 טלפונים חכמים של בלקברי (BlackBerry) נותרו במאגר של המוסד, ושלאחר שאלו יחולקו לא יוזמנו עוד מכשירים חדשים מאותו סוג. התזכיר מסביר כי אחרי שהמלאי הקיים יתכלה, "רכש התקן חדש יהיה מוגבל". עם זאת, אחריות תמשיך לחול על המכשירים, והתקנים קיימים עדיין ייתמכו.

על פי המכתב שנשלח לאנשי הסנאט, העובדים יכולים לעבור מ-BBOS למערכות מתחרות, כגון אנדרואיד (Android) או iOS, כשמכשירי Samsung Galaxy S6, או עם iPhone SE, הוצעו להם כחלופות עיקריות.

רק חצי מיליון יחידות ברבעון האחרון

בלקברי היה אמור להיות המוביל בתחום המכשירים הניידים, אבל המכשירים המתחרים שמשווקות חברות כמו אפל (Apple) או סמסונג (Samsung), שבהם הושקעו הרבה חדשנות הן בפן הטכנולוגי והן מבחינת העיצוב, דהרו קדימה ודחקו את המכשירים של היצרנית הקנדית, שהיו בעבר מאוד אהודים, לשולי דרך המלך.

הדבר הביא את מניות בלקברי בשוק הטלפונים החכמים לצנוח אל מתחת לאחוז בשנת 2015, ולכך שהחברה מכרה כ-500 אלף יחידות בלבד ברבעון האחרון שלה. בכדי לשים את הדברים בפרופורציה, הענקית מקופרטינו דיווחה על מכירות של 51.2 מיליון מכשירי iPhone במהלך אותו פרק זמן.

הידיעה על שינוי העדפת המכשירים גם בסנאט מגיעה בעקבות הכרזתה של בלקברי שבכוונתה לבטל לחלוטין את הקו הקלאסי של מכשיריה, שהוא בדיוק דגם הבלקברי שהיה אחד הנפוצים ביותר בשימוש בגבעת הקפיטול. החברה הבטיחה שעם זאת תמשיך למכור גרסאות BlackBerry OS 10 אחרות.

נותרה פופולרית בקרב פקידי ממשל

למרות שאיבדה את אהדת השוק הצרכני, נותרה היצרנית הקנדית פופולרית בקרב פקידי ממשל, בעיקר בשל המוניטין של מכשיריה כהתקנים מאובטחים לחלוטין, וככאלו שיש להם מקלדת מלאה, שמקלה על הקלדת הודעות טקסט מרובות.

הנשיא ברק אובמה, שחיבתו למכשיר ידועה, עדיין נאחז במכשיר הבלקברי שלו גם בתחילת 2015. הוא ציין כי מטעמי ביטחון, הטלפון שלו מנוטרל ממרבית היכולות שלו, ומאחר ששליחת הודעות הייתה אחת התכונות הבודדות שעדיין התאפשרה לנשיא, הרי שהמקלדת של בלקברי, לדעתו, היא המתאימה ביותר לצרכיו.

עם זאת, כשהופיע בתכנית של ג'ימי פאלון לאחרונה, הסביר אובמה כי המנהלה שלו כפתה עליו לאמץ מכשיר חדש, אך סירב להיכנס לפרטים באיזה מכשיר מדובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים