תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד נכנס לתפקידו כראש מפא"ת

גולד, שמביא עימו ניסיון עשיר בתפקידים ביטחוניים, מחליף את אופיר שהם, שכיהן בתפקיד בשש השנים האחרונות ופורש לאחר 36 שנים במערכת הביטחון

תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד מקבל את המינוי כראש מפא"ת משר הביטחון, אביגדור ליברמן. במרכז: מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם. צילום: דנה שגיא, משרד הביטחון

תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד נכנס הבוקר (ה') לתפקידו כראש מפא"ת (ר"ת המנהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית). הטקס התקיים במעמד שר הביטחון, אביגדור ליברמן, והרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט. ד"ר גולד מחליף את אופיר שהם, שכיהן בתפקיד בשש השנים האחרונות ופורש ממערכת הביטחון לאחר 36 שנים.

גולד (55) שירת במגוון רחב של תפקידים במערכי האלקטרוניקה, החימוש והלוחמה האלקטרונית בחיל האוויר ובמפא"ת. הוא כיהן, בין השאר, כרמ"ח מערכות אלקטרוניקה ול"א במפא"ת וכרמ"ח חימוש בחיל האוויר. בתפקידו האחרון במערכת הביטחון היה ראש המו"פ – תפקיד שבמסגרתו היה אחראי על פיתוח כיפת ברזל. הוא זכה על פועלו בספטמבר 2012 בפרס ביטחון ישראל.

יצוין כי גולד הוא בעל שני תארי דוקטור מאוניברסיטת תל אביב – בהנדסת אלקטרוניקה ובמינהל עסקים. ב-2015 הוא נבחר להדליק משואה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות.

שהם (53), בוגר המחזור השני של תוכנית תלפיות, בוגר קורס חובלים ומפקד סטי"ל בחיל הים, שירת לאורך הקריירה הצבאית שלו במגוון רב של תפקידי מפתח. בין השאר שימש כראש מחלקת תקציבים בחיל הים, ראש מחלקת מאל"א במפא"ת, ראש חטיבת תכנון באגף התכנון וכמפקד לוט"ם.

מימין: זה שנכנס - תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד, וזה שיוצא - אופיר שהם. צילום: דנה שגיא, משרד הביטחון

מימין: זה שנכנס – תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד, וזה שיוצא – אופיר שהם. צילום: דנה שגיא, משרד הביטחון

במהלך כהונתו כראש מפא"ת הוביל שהם פיתוח אמצעי לחימה ופרויקטים טכנולוגיים שתרמו ותורמים לביטחונה של מדינת ישראל, ולקידום התעשיות הביטחוניות והייצוא הביטחוני. ממשרד הביטחון נמסר כי מפא"ת קידמה בהנהגתו את מערך ההגנה הרב שכבתית, שיגרה לחלל את הלוויינים אופק 9 ואופק 10 ופיתחה את מערך כלי הטייס הבלתי מאוישים של ישראל. שהם הוביל בשנים האחרונות את ניסיונות ההתמודדות של מערכת הביטחון עם איום המנהרות והלוחמה התת קרקעית, וניהל שורה ארוכה של פרויקטים מסווגים.

"יכולות מפא"ת – תרגום של מדע בדיוני למציאות"

ליברמן אמר בטקס כי "נחשפתי ליכולות של מפא"ת בכמה הזדמנויות והייתי מגדיר אותן כתרגום של מדע בדיוני למציאות. אני מאחל לכולנו שנמשיך לראות את יישום הרעיונות הגדולים שמתחילים במפא"ת ומתורגמים ליכולת של צה"ל ביום יום".

לדברי ד"ר גולד, " אני חוזר לשרת את ביטחון ישראל בתפקיד המשפיע כראש מפא"ת. אני רואה בכל מקום את העוצמה המסיבית שלה. התהליכים ששהם הוביל בתפקידו מייצרים חוסן לאומי של ממש – בהיבטים הביטחוני, המבצעי והטכנולוגי".

שהם ציין ש-"בכל אחד מתפקידיי ב-36 השנים שלי במערכת הביטחון ראיתי תפקיד חיים. מפא"ת הוא גוף מיוחד במינו ואני מסיים דרך ארוכה ויוצא לדרך חדשה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים