"כדי לספק חוויית משתמש טובה צריך לפנות לרגש"

"משתמשים באתרים רוצים לראות דברים שירגשו אותם, שידברו אליהם, ועל ארגונים לתת להם את זה", כך אמר אלעד פירן, יועץ ניהול ידע ב-ROM Knowledgeware

אלעד פירן, יועץ ניהול ידע ב-ROM Knowledgeware

"חוויית משתמש לא באה לידי ביטוי רק בפן השכלי. משתמשים באתרים רוצים משהו שיפנה אל הרגש שלהם, שידבר אליהם, וזה מה שעל הארגון לעשות כדי להגיע אליהם", כך אמר אלעד פירן, יועץ ניהול ידע ב-ROM Knowledgeware.

פירן דיבר במפגש של פורום KMI מבית אנשים ומחשבים, שהתקיים באחרונה ב-yes Planet בראשון לציון. המפגש התקיים תחת הכותרת "הנגשת טכנולוגיות לאנשים – ולהפך".

דבריו של פירן עסקו בעיקר בבניית ובעיצוב אתרים כדי שיתנו חוויית משתמש טובה. הוא העלה את השאלה איך מתנהלים בעולם זה. "ארגונים רוצים להפוך חוויית משתמש שלילית או ניטראלית באתר שלהם לחיובית, כי הם רוצים שהלקוח יחזור אליהם, שהוא ידע שביכולתו למצוא שם את התכנים שהוא מחפש. זה נכון גם לאתרים פנים ארגוניים", אמר.

"יש ארגונים שחושבים שחוויית המשתמש מסתכמת בממשק ובעיצוב האתר", ציין, "אלא שאפשר לעשות הרב יותר מזה".

"אתר טוב פונה הן לפן הרגשי והן לפן השכלי", אמר פירן. "חוויית המשתמש מעוצבת במידה רבה על ידי הפן הרגשי: נראות, עירוב של כמה חושים ואתר שנותן תחושה של חדשנות עושים אותה טובה".

הוא ציין בהקשר זה כי שימוש בצבעים באתרים מאוד טרנדי בימים אלה, וכי הולכים ונכנסים האייקונים והאמוג'ים – אלה המוכרים מווטסאפ (WhatsApp) ומהרשתות החברתיות. כמו כן, לדבריו, "חשוב למשתמש להרגיש ערכיות כשהוא גולש באתר".

"בצד השכלי יש את עקרונות חוויית המשתמש הקלאסיים של אתרים: עובדות, התפריטים של האתרים, קופסאות החיפוש, הקישורים וכל שאר האלמנטים שמאפשרים להגיע הכי מהר למידע", אמר פירן. הוא הפנה את תשומת הלב כי אתרים רבים מכילים כיום יותר קישורים מאשר מידע וציין כי החיפוש המתקדם הולך ונמוג.

"הקישורים והחיפוש מאפשרים למשתמש להגיע הכי מהר לאן שהוא רוצה, וזה דבר רצוי בעולם שבו יש הצפה של תכנים", הוסיף.

"השינויים במדיה החברתית ישפיעו על ניהול המידע"

בהמשך עסק פירן במגמות שישפיעו על עולם חוויית המשתמש בעתיד הקרוב. "השינויים שיחולו במדיה החברתית ישפיעו על ניהול המידע בכלל ועל עולם זה בפרט", אמר. "אלמנט נוסף הוא משחוק, גיימיפיקיישן – אנשים אוהבים לשחק, ויותר ויותר אתרים כוללים אלמנטים של משחקיות".

"אחת ההשפעות הגדולות על עולם חוויית המשתמש היא המעבר למובייל, העובדה שאנשים חיים יותר במובייל ובטאבלט מאשר ב-PC. זה משפיע משמעותית על האתרים ברמות רבות, בהן התוכנית והעיצובית", ציין פירן.

הוא סיים באמרו כי "אם מספקים חוויית משתמש טובה, משיגים רמת אמון גבוהה יותר, שימושיות רבה יותר ומעורבות גבוהה יותר של המשתמש".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים