דרמטי: משרד התקשורת מאשר לפרטנר וסלקום להתמודד על מיזם הסיבים האופטיים

המשרד אישר לשתי החברות לעשות זאת, עקב היותן חברות חסרות תשתית ● מוקדם יותר היום (ג') הודיעה פרטנר כי היא מעוניינת להקים רשת סיבים אופטיים משל עצמה

מחיר אחיד לאינטרנט מהיר. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

משרד התקשורת אישר לסלקום ופרטנר להתמודד על השקעה במיזם הסיבים האופטיים, IBC – כך הודיע המשרד.

לדבריו, האישור ניתן מאחר ששתי החברות "חסרות תשתית" כחלק מהמהלך "לפתוח את השוק הקווי, בו בזק מהווה מונופול, לתחרות, תוך מתן דגש על שדרוג תשתיות".

המשרד נתן את ההחלטה לאחר שפרטנר הודיעה כי היא מעוניינת להקים רשת סיבים אופטיים משל עצמה. היא עשתה זאת בהודעה לבורסה ובמכתב של מנכ"ל הקבוצה, איציק בנבנישתי, למנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר. לדברי המשרד, הודעת פרטנר "עולה בקנה אחד עם המדיניות שהוא מוביל להאצת פרישת התשתיות המתקדמות, דוגמת דור חמישי בסלולר, אינטרנט של הדברים, טלוויזיה רב ערוצית ושימושים נוספים בפס הרחב, המתוכננים לקראת 2020".

בנבנישתי ציין במכתבו שהחברה מבקשת להתחיל כבר בתקופה הקרובה בישיבות עבודה בין הצוותים המקצועיים העוסקים בנושא. על אף שפרטנר לא פרסמה נתונים כספיים בקשר לכך, לפי הערכות בשוק מדובר בהשקעה של בין מיליארד שקלים למיליארד וחצי.

עוד מציין המנכ"ל כי החברה נמצאת בשלבים מתקדמים של בחינת כמה אפשרויות להקמת תשתית קווית עצמאית בפריסה ארצית, המבוססת על סיבים אופטיים. לדבריו, פרטנר משלימה בימים אלה עבודת מטה ובחינה כלכלית של האלטרנטיבות העומדות בפניה להקמת תשתית שכזאת.

המהלך – חלק מהפיכת פרטנר לקבוצת תקשורת

התוכנית של פרטנר מתבססת על השלב השני של הרפורמה בשוק הסיטונאי, שתאפשר למתחרות להשתמש בתשתיות הפיזיות של בזק, לכשהיא תתרחש. אלא שבינתיים, בשל הקשיים שמערימה בזק, השלב הזה לא מתרחש. ואולם פרטנר יוצאת מתוך הנחה שמשרד התקשורת מעוניין לקדם את הנושא, ובכלל את נושא תשתיות התקשורת במדינה. לכן היא מציינת כי "אנחנו בטוחים שלאור החשיבות שרואה המשרד בהשקעה בתשתיות, נמצא בו שותף לקידום הנושא יחד עם כל הגורמים המעורבים".

כחלק מהאסטרטגיה המוצהרת שלה להפוך לקבוצת תקשורת, מעוניינת פרטנר להיות בעליה של תשתית שמגיעה לבתים ולהיות תלויה פחות בתשתיות של בזק ו-HOT. "הקמת תשתית סיבים עצמאית תעניק לפרטנר יתרונות נוספים כקבוצת תקשורת כוללת", ציין בנבנישתי, "ותאפשר לחברה להציע שירותי אינטרנט מהירים במחירים תחרותיים, ובהמשך להעביר באמצעותה גם שירותי טלוויזיה מתקדמים. צעד זה יאפשר תחרות בשוק הנייח".

יובל קינן, המשנה למנכ״ל קבוצת פרטנר, אמר כי "אנחנו נמצאים בעיצומה של בחינת פריסת סיבים ברחבי הארץ. כחלק מהצעדים שאנחנו עושים בהפיכתנו לחברת תקשורת כוללת, אנחנו מעוניינים להקים, בנוסף לרשת הסלולר שלנו, גם תשתית אינטרנט".

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים