האם פיצול האישיות של מוזילה יעשה לכם סדר בחיים?

החברה בודקת כעת תכונה בשם Containers, שמאפשרת לגלוש באינטרנט באמצעות פרסונות שונות ● כל פרסונה תשמור על היסטוריית גלישה משלה, כולל המעקבים שמבוצעים אחריה, והרי לכם - הקץ לבדידות

הקץ לבדידות. מוזילה

מוזילה (Mozilla) צירפה ל-Nightly, מהדורת הבדיקה הראשונית של הדפדפן Firefox, תכונה חדשה בשם "מיכלים" (Containers), שמאפשרת לגלוש באינטרנט באמצעות פרסונות שונות. מעבר לכך שכל פרסונה שכזו תשמור על היסטוריית גלישה משלה, כולל המעקבים שמבוצעים אחריה, ניתן יהיה אפילו לגשת לרשת בו זמנית באמצעות פרסונות שונות.

הפרסונות הללו הן למעשה דיוקנאות משתמש שונות, והמטרה היא לגרום לכך שאיסוף החומרים והמידע שגם כך מתבצע יהיה בהקשר לגלישה עצמה.

כך, לדוגמה, ניתן יהיה להפריד בין האישיות של האדם בזמן שהוא מבצע דברים שקשורים לעבודה שלו, בהקשר המקצועי הנקי, לבין האישיות שאוהבת להיכנס לסנאפצ'ט (Snapcaht) מדי כמה דקות כדי להשתעשע עם דמויות. היכולת לעשות זאת באמצעות פרסונות שונות, לפי מוזילה, תאפשר לאנשים לנתק את המידע האישי מהמידע המקצועי וכך, לצורך העניין, למנוע השפעה על חוות דעת מקצועית, מכיוון שמוצאים שהאדם גם משחק לפעמים בפייסבוק (Facebook) לדוגמה. מה שיפה הוא שניתן לפתוח שני מיכלים בו זמנית.

כל תווית מיכל שכזו, מופרדת לחלוטין מהאחרות בכל ההיבטים, כולל עוגיות מעקב, אחסון מקומי ואפילו שמירה של אתרים בזיכרון המטמון. מהדורת ה-Nightly הנוכחית של Firefox, מספר 50, מאפשרת פתיחת מיכלים בארבעה נושאים שונים בינתיים: אישי, עבודה, בנקאות וקניות. בעת שפותחים מיכל חדש בוחרים את הסוג שהוא ירצה להיות, והלשונית שלו תסומן בדיוק בהתאם לבחירה. הלשוניות של הגלישה הרגילה לא יסומנו בכלל, וכך ניתן יהיה להבחין מיד בלשוניות של המיכלים.

התכונה הזו נמצאת כרגע, כמו כל הדברים שמגיעים קודם כל למהדורת ה-Nightly, בבחינת היתכנות בלבד, והיא תלויה במשוב שיקבל הארגון מהמובחנים. כך או כך, מדובר בהחלט במשהו חדש בגלישה, ואולי זה יעזור לדפדפן להתרומם קצת בחזרה, אם התכונה תגיע לכדי שילוב בגרסה סופית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים