מיכאל חיון, נס: "הענן הוא המאפשר לארגון להתמקד בליבתו העסקית"

לדברי חיון, CTO קו עסקים מיקור-חוץ בחברה, "אנו רואים את הענן כזרז וכמניע בעולם החדש - מבחינתנו זה לא באזז"

מיכאל חיון, CTO קו עסקים מיקור-חוץ, נס

"מהות הענן היא במימוש התפיסה לפיה על הלקוח הארגוני להתמקד בליבת העסקים שלו, ולפנות למנמ"ר ולצוות ה-IT שלו את הזמן והמשאבים כך שיעסקו בדברים המהותיים לליבת העסקים והארגון, במתן פתרונות אמיתיים לעסק. ש'מישהו' אחר יעסוק בתחומי התשתית והתפעול". כך אמר מיכאל חיון, CTO קו עסקים מיקור-חוץ, נס.

חיון התראיין לקראת כנס אותו עורכות נס ומיקרוסופט (Microsoft) בתחום. הכנס, הנושא את הכותרת Disruptive Technologies – ענן, משבש או מחולל שינוי? ייערך ביום ה', 23 ביוני, באולם אירועים סטוקו, מגרשי הטניס הדר יוסף, תל אביב.

"הענן הוא המגמה המשמעותית ב-IT", אמר חיון. "אנו רואים אותו כזרז וכמניע בעולם החדש. הענן מבחינתנו זה לא באזז". לדבריו, "עיקר הפעילות כיום היא סביב השירותים השונים בענן, עם הבחנה בין IaaS ,SaaS, ו-PaaS, ובין ענן ציבורי, פרטי, או היברידי".

לכל ארגון יש צרכים שונים

"אנו לא חברה המציעה שירותי ענן", הסביר חיון. "אנו באים לעזור ללקוח עם מתודולוגיה המלווה אותו בכל התהליכים, משלב הבחינה ועד השירות השוטף. לכל ארגון יש צרכים שונים, ולא נכון לתת פתרון אחיד לכולם. אין דין ארגון קטן לדוגמה, שנמליץ לו לעבור לענן באופן מלא, כדין בנק שיעביר רק חלקים מה-IT בהתאם לרגולציות".

המודל של נס, הסביר חיון, מחולק לארבעה שלבים: "הראשון, שלב האבחון: בוחנים את הארגון, עסקיו וצרכיו. מנתחים מה נכון לו להוציא החוצה, ומה לו. בשלב השני, מתרגמים את בניית ועיצוב המערכות, מי עולה לענן ומי נשארת בארגון, איך מבצעים הגירה לענן ולאיזה ענן, וכן מהם השירותים הנוספים".

השלב השלישי, ציין, "הוא המעבר עצמו: אנו מלווים את הלקוח או מעבירים בשבילו, עם צוות מומחים שלנו, בצורה מקצועית עם שקט והמשכיות עסקית, בלא זעזועים".

השלב הרביעי, אמר, "הוא המעניין מבחינתנו, זה שלב התחזוקה. צוותי נס מספקים מערך תמיכה לכל השירותים הללו, בענן מלא או היברידי. הקמנו שירות מבוסס שירותי RIM – ניהול תשתיות מרוחקים, יש לנו צוות NOC – מרכז בקרה וניהול של המערכת. אנו מיישמים בעזרת כלים, שאת חלקם פיתחנו, את המתודולוגיה, ומתאימים שירות לצרכים מיוחדים של הלקוח, תוך בניית SLA, לניטור ומדידת השירות".

מסגרת של שירותים חדשים

"הקמנו מסגרת של שירותים חדשים", ציין חיון, "לדוגמה, מנהל תפעול טכני ופיננסי של שירותי ענן. לקוח הקים מערכת והחליט שהיא תרד מיום ה' עד יום א' בבוקר. אנו בנס, בעזרת כלים וצוות, מוודאים שהמערכת יורדת ועולה בהתאם, כי יש למהלך משמעות תפעולית וגם פיננסית. זה נעשה עם פתרונות לאוטומציה ואינטגרציה בין מערכות".

לדבריו, "היתרונות ללקוח הם שאנו מספקים לו ליווי והובלה מקצה לקצה, מרצונו לעלות לענן ועד שלב עלייה לענן ואז תמיכה שוטפת".

"נס הוא ארגון מספיק גדול", סיכם חיון. "צברנו ידע וניסיון רב במשך השנים בתחום, ערכנו התאמות לצרכים החדשים של הלקוחות הארגוניים. המטרה היא שהלקוחות ירגישו בטוחים בתשתיות החדשות – בתכנון, במעבר ובשירות השוטף. אנו קוראים לשירותים אלה Cloudsourcing: לקחנו את ניסיון שלנו לתחום, ובנינו מעטפת שירותים מתאימה, הכוללת בתוכה את כל הפתרונות שהארגון נדרש להם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים