"אם אינך יכול לתקשר עם העולם האמיתי – אתה תקוע בצנצנת זכוכית"

כך אמר אנדי רובין, מייסד חממת החומרה Playground ● רובין נחשב ליוצר של אנדרואיד, מערכת ההפעלה של גוגל, אותה עזב בכדי להקים את החממה הפרטית שלו בהשקעה של 300 מיליון דולר

אנדי רובין, ממציא האנדרואיד - ו-Essential. צילום: יויצ'ירו אקיאמה, מתוך ויקיפדיה

"הדרך הנכונה לחשוב על המחשוב העתידי היא להעריך כיצד הוא יכול לתקשר עם העולם, למצוא דרכים חדשות בהן העולם המציאותי יכול לתקשר עם האינטרנט ועם הנתונים שנאספים בענן. זה התחום עליו צריך להניח את ההימורים הטכנולוגיים הגדולים הבאים. כך טען אנדי רובין, מייסד חממת החומרה Playground, בכנס הטכנולוגיה של בלומברג (Bloomberg).

רובין נחשב ליוצר של אנדרואיד, מערכת ההפעלה הניידת של גוגל (Google) אותה עזב בכדי להקים את החממה הפרטית שלו בהשקעה של 300 מיליון דולר.

ב-Playground פועלים כיום כ-15 אנשים עם התמחות במדעי המחשב והנדסה מכנית. הם מספקים תמיכה כיום ל-15 חברות שפועלות כדי ליצור פתרונות בהתאם לרוח הדברים שעומדים בבסיס החממה, ובמיוחד פתרונות שמשלבים רובוטיקה.

לחוש, לתכנן ולפעול

"רובוטים הם חיישנים וניידים שיכולים לחוש את הסביבה שלהם, ליצור אינטראקציה וללמוד מהאינטראקציות הללו", אמר רובין. "במדעי המחשב אנחנו קוראים לזה לחוש, לתכנן ולפעול".

לגבי החלק של הפעולה, אמר, "בפרספקטיבה היסטורית, אם אנחנו עושים דברים בענן אתה נלכד בתוכו. אם אינך יכול לתקשר עם העולם האמיתי, אתה תקוע בצנצנת זכוכית. הרובוטיקה היא החלק של הפעולה. ברגע שאתה יכול לחוש ולתכנן, אתה יכול לשלוח את זה בחזרה לעולם האמיתי".

מעבר לכך טען רובין שהבינה המלאכותית צריכה להפוך לשכבה הבסיסית החדשה של האינטרנט, ולא – הוא לא חושש שהיא תוכל להשתלט על העולם. לפחות לא בינתיים.

מי האדון ומי המשרת?

"הבינה המלאכותית טובה כדי לשדך בין תבניות, וזה גם מה שטוב במחשוב קוונטי. שניהם משולבים יחדיו יכולים להוביל אותנו לנקודה בה נשאל מי האדון ומי המשרת", אמר.

לדבריו, "אם חושבים על מחשוב קוונטי בלי הבינה המלאכותית, וכיצד סוג הארכיטקטורה הזה יכול לחסל את כל צורות ההצפנה הידועות, אז אתה יוצר בעיות אחרות שיכולות לגרום לדאוג שסקיינט יהפוך למציאות", הוא אמר.

ומה עם עולם הטלפונים החכמים? רובין טוען שהוא לא ממש סיים להשקיע בעולם הזה, גם אם אין לו בדיוק תוכניות ספציפיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים