מי ינצח על מכירת החיסול הכללית של יאהו?

החברה, שמוכרת את עסקי הליבה שלה וכעת מקבלת עוד הצעות בסיבוב השני של המכרז, מציעה למכירה גם את מאגר 3,000 הפטנטים שלה ● כל זאת במטרה לגייס הון לצורך תוכנית ההבראה של המנכ"לית, מריסה מאייר

קלולסית. מריסה מאייר. צילום: יאהו, מתוך ויקיפדיה

יאהו (Yahoo) בוחנת הצעות מחיר ובקשות רבות שהתקבלו בעבור כמעט 3,000 הפטנטים הרשומים של החברה, כך טוען הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

החדשות אודות מכירת תיק הפטנטים הגיעו במועד מאוחר שלשום (ג'), וזמן לא רב לאחר שנמסר כי וריזון (Verizon) מתכוונת להגיש הצעה בגובה שלושה מיליארד דולרים בעבור עסקי האינטרנט של יאהו.

מכירת חטיבת האינטרנט תכלול גם היא כ-500 פטנטים בארצות הברית, ויותר מ-600 בקשות יישומים הממתינות לאישור, וזאת בנפרד מהמצבור הגדול שנכלל כעת במכירת הפטנטים העצמאית.

מי יהיו המועמדות הנוספות?

ההצעה החדשה של וריזון בעבור רכישת עסקי האינטרנט של יאהו, כך על פי דיווחים אחרונים, נכללת בסיבוב השני של ההצעות בעבור מיליארד משתמשי יאהו ועסקי הליבה שלה. עם זאת, על פי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, וריזון אינה מעוניינת ברכישה נוספת של הפטנטים והנדל"ן שברשותה של יאהו.

במסגרת הסיבוב הנוכחי של הצעות הרכש, הייתה אמורה לחבור אל הצעתה של וריזון – המועמדת המובילה כעת לרכישת עסקי הליבה – גם הצעה של חברת הפרייבט אקוויטי TPG, אך בינתיים עדיין לא הובהר לחלוטין אם או מי יהיו המועמדות הנוספות שיגישו את הצעותיהן.

תכנית שלא נשאה פירות

שוויה הכולל של יאהו עומד כעת על 35 מיליארד דולרים בלבד כשאחזקותיה בעליבאבא (Alibaba) הסינית וביאהו יפן מוערכות ב-40 מיליארד דולר. ענקית החיפוש הקורסת מעוניינת למכור חלק מנכסיה מתוך מטרה לייעל את פעילותה. כבר בתחילת השנה הודיעה מנכ"לית החברה, מריסה מאייר, שבכוונתה למכור חלק מהפטנטים שמוצעים כעת, וכן להציע למכירה כמה מנכסי הנדל"ן של החברה, מתוך כוונה לגייס אחד-שלושה מיליארדי דולרים לצורך מה שמאייר קיוותה שיאושש את תכנית ההבראה שרקמה לחברה, תכנית שלא נשאה פירות של ממש בינתיים.

אורזים פטנטים

באפריל האחרון העבירה יאהו 2,659 פטנטים לחברת אחזקות הפטנט שנקראת Excalibur IP, מה שנתפש כצעד ראשון לקראת מכירתם. המכירה תנוהל על ידי בנק ההשקעות Blackstone IP, שפטנטים הם תחום התמחותו העיקרי, וסבב ההצעות הראשוני יימשך ככל הנראה עד אמצע יוני, משמע עד סוף השבוע הבא.

"ההצעה מהווה הזדמנות ייחודית בעבור חברות הפועלות בענף האינטרנט לרכוש חלק מהפטנטים היסודיים ביותר לגבי חיפוש באינטרנט ופרסום", נכתב בהצהרתה של יאהו למדיה. הפנטנטים שבמאגר, שחלקם מוגדרים "קריטיים", כוללים גם אחד מסוים שעליו נסוב בשנת 2002 מאבק משפטי מפורסם בין יאהו לגוגל (Google), שבסיומו הסכימה הענקית ממאונטיין וויו לפצות את יאהו ב-300 מיליון דולר במניות ובהסכמי שימוש.

לפי פרשנויות, ביאהו יש מי שמציינים ששווי מאגר הפטנטים המוצע למכירה עשוי לעמוד על אפילו מיליארד דולרים, אבל ככל הנראה שהשווי הריאלי של תיק הפטנטים אינו גבוה כל כך כפי שיאהו מאמינה ומקווה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים