אחד ממייסדי Tor פורש לאחר האשמות ב-"התעללות מינית"

ג'ייקוב אפלבאום, אחד המפתחים המוכרים של התוכנה לגלישה אנונימית וממקימי הדארקנט, עזב את הארגון כבר לפני 10 ימים ● בפרויקט אומרים כי הטענות נגדו לא חדשות להם

ג'ייקוב אפלבאום. צילום: Rama, Wikimedia Commons, Cc-by-sa-2.0-fr

אחד המפתחים המוכרים ביותר של פרויקט Tor וחבר בצוות הליבה שלו, ג'ייקוב אפלבאום, עזב את הארגון לפני 10 ימים לאחר "טענות ציבוריות בנוגע להתעללות מינית" – כך על פי בכירים בארגון. אפלבאום הוא מממציאי תוכנת Tor, המאפשרת לגלוש באינטרנט באנונימיות.

בהצהרה שפורסמה שלשום (ש') באתר הפרויקט כתב הארגון: "סוג זה של טענות לא היה חדש לגמרי לכולנו כאן, ב-Tor; הן עולות בקנה אחד עם השמועות שכמה מאתנו שמעו במשך זמן מה. עם זאת, הטענות האחרונות הן הרבה יותר רציניות וספציפיות יותר מכל מה ששמענו בעבר. אנחנו מודאגים עמוקות מכך ולא יודעים בדיוק מה קורה כאן. אין לנו את כל העובדות ואנחנו נוקטים במספר פעולות בכדי לקבוע אותן בצורה הטובה ביותר האפשרית. אנחנו גם לא גוף שמתמצא בחקירות וחשים שלא בנוח מהסקת מסקנות והפעלת שיפוט לגבי ההתנהגויות הפרטיות של אנשים".

בהמשך ההצהרה נכתב כי הפרויקט "עובד עם משרד עורכי דין" המתמחה ב-"התנהגות מינית בלתי הולמת". לדברי אנשי Tor, "אנחנו מכירים בכך שהרבה אנשים בקהילות אבטחת המידע והאינטרנט החופשי לא סומכים על רשויות אכיפת החוק, ומעודדים אותם לפנות לייעוץ אצל מי שהם סומכים עליהם ולעשות את מה שהם מאמינים שהוא הטוב ביותר בעבורם".

קייט קראוס, דוברת פרויקט Tor, אמרה ל-Ars technica שהארגון ותוכנת Tor לא נמצאים בסכנה כלשהי כתוצאה מהדברים.

מורד וטראבל מייקר אמיתי

אפלבאום בן ה-33 הוא עיתונאי אמריקני עצמאי, חוקר אבטחת מחשבים והאקר, שנחשב כדמות מוכרת בקהילות הפרטיות והאבטחה. הוא הועסק על ידי אוניברסיטת וושינגטון והיה חבר מרכזי בדארקנט, שהתחיל את דרכו כתוכנה חופשית שנועדה לספק אנונימיות באינטרנט.

יצוין כי אפלבאום ידוע כמורד וכטראבל מייקר אמיתי, שייצג את ויקיליקס (WikiLeaks) בכנס HOPE 2010. לאחר מכן הוא היה מבוקש שוב ושוב על ידי רשויות האכיפה בארצות הברית, שהשיגו צו בית משפט לחשיפת נתוני חשבון הטוויטר (Twitter) שלו ואף עצרו אותו בכניסה לארצות הברית, לאחר שחזר מנסיעות לחו"ל. אפלבאום היה גם ממייסדי Noisebridge hackerspace בסן פרנסיסקו ב-2007 והראשון שהחל לעבוד עם קולקטיב הפולחן של ההאקרים Cult of the Dead Cow, ב-2008. ב-2013 הוא פרסם כתבות על ה-NSA, כולל אחת שהביכה במיוחד את הממשל האמריקני, כשגילה שהסוכנות ריגלה אחרי קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל.

בשנים האחרונות חי אפלבאום – שכפי שניתן להבין הוא פעיל בולט למען זכויות דיגיטליות ואנונימיות ברשת – בברלין, שהפכה למקום מפלט בעבור פעילים חברתיים ועיתונאים רבים מהגרים אליה. לטענתו, הוא עזב את ארצות הברית בשל רדיפות חוזרות ונשנות מצד הממשל האמריקני ומאחר שהוא חושש שהממשל יפלוש לפרטיות שלו. בעבר התריע אפלבאום מפני התנכלויות כלפי עיתונאים חוקרים מצד ממשלים.

ערך הוויקיפדיה (Wikipedia) על שמו של אפלבאום עודכן בחדשות האחרונות ונכתב בו ש-"ג'ייקוב אפלבאום עזב את פרויקט Tor ב-25 במאי 2016 מסיבות לא ברורות".

אחרי שהחדשות על עזיבתו של אפלבאום התפשטו בסוף השבוע החלו טענות רבות בנוגע לסיבות לעזיבה לצוץ בטוויטר ובהמשך גם באתר אנונימי, שלא נמסרה ממנו תגובה. כמו כן, לא נמסרה תגובה מאפלבאום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים