הפגנות נגד Airbnb: "תפסיקו השכרות בהתנחלויות"

פעילים הפגינו ברחבי העולם בטענה שהחברה מאפשרת להשכיר "בתים שנגנבו בגדה המערבית" ● כ-150 אלף איש חתמו על עצומה שהוציאו בנושא ארגונים שונים בעולם

לא בהתנחלויות? Airbnb. אילוסטרציה: BigStock

מפגינים מארגונים שונים קיימו ביום ו' הפגנות נגד Airbnb במקומות שונים בעולם, ובכלל זה בשטחים, בקריאה לחברה להפסיק לאפשר השכרות בתים וחדרים בגדה המערבית. בנוסף, כ-150 אלף איש חתמו עד כה על עצומה בנושא.

ההפגנות נערכו בערים שונות ברחבי העולם, בהן פריז, סן פרנסיקו, בוסטון ולוס אנג'לס. אחת ההפגנות התקיימה מול המטה האירופי של החברה בדבלין, בירת אירלנד. הן אורגנו על ידי ארגונים כמו Uplift לשינוי חברתי, הארגון היהודי קול לשלום וקבוצות פרו-פלסטיניות שונות.

סיובן או'דונהיו, דוברת Uplift, אמרה כי "אנחנו מתנגדים לכך ש-Airbnb מרוויחה משימוש בבתים שנגנבו, שפלסטינים חיו בהם וכבר לא יכולים לעשות זאת".

על העצומה אמרה הדוברת כי היא "ממחישה את ההתנגדות לשימוש המתמשך של החברה בבתים בגדה המערבית. הם רגישים לכך ואנחנו מאמינים שעל ידי החרפת הקמפיין, על ידי כמה שיותר חתימות, Airbnb תחויב להאזין לקולות האלה".

על פי הערכות, Airbnb תיכלל ברשימת החברות שמנהלות קשרים עם ההתנחלויות, שאותה עתיד הוציא האו"ם במהלך החודש הנוכחי.

יצוין כי העצומה וההפגנות באו לאחר תחקיר באתר שיחה מקומית, וגרר פרסום נרחב בעולם, כמו גם קמפיין בטוויטר (Twitter).

מ-Airbnb נמסר כי החברה "ממלאה אחר החוקים במקומות שבהם היא עושה עסקים וחוקרת טענות בנוגע לאפליה ולמקומות ספציפיים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פיליפ

    זה מאד לא מקרי, שהמאמר מיד אחרי מאמר זה, הוא "גוגל מחקה מאתר ההורדות של כרום את "גלאי המקריות", המסמן שמות משפחה יהודיים בסוגריים, בטענה להפרת התנאים שלה". השקרים של ארגונים אנטי-ישראלים הם בדיוק אותו דבר. שקר אחד בכתבה: "בבתים שנגנבו, שפלסטינים חיו בהם וכבר לא יכולים לעשות זאת". מסמנים את ישראל ועלינו להתגונן.

  2. איתן

    בלי קשר לעניין ההתנחליות, זה מרתיח ומחריד אותי כל פעם מחדש כשאני רואה יהודים שחוברים לאוייבים שלנו...

אירועים קרובים