זינוק במספר החברות הישראליות בנאסד"ק – רובן טכנולוגיות

יותר ממחצית מחברות אלה עוסקות ב-IT, טכנולוגיה, תקשורת וסייבר ● בנאסד"ק צופים הנפקות של חברות ישראליות "בטווח הקרוב"

החברות הישראליות מככבות בנאסד"ק. צילום אילוסטרציה: BigStock

מספר החברות הישראליות שנסחרות בנאסד"ק עלה בצורה ניכרת בשנים האחרונות, כאשר מרביתן חברות מתחומי הטכנולוגיה ומדעי החיים – כך נמסר מהבורסה האמריקנית. מאז 2010 נרשמו למסחר בה יותר מ-30 חברות ישראליות שגייסו סכום כולל של כשלושה מיליארד דולר.

ישראל היא המדינה השנייה מבין המדינות שאינן ארצות הברית במספר החברות המגיעות ממנה שנסחרות בנאסד"ק, כאשר רק סין עוקפת אותה. 27 מהן אלה חברות ביו-טק ו-45 – חברות IT, טכנולוגיה, תקשורת וסייבר.

בימים אלה מבקר בארץ נלסון גריגס, ראש תחום ההנפקות העולמי ושוק ההון בנאסד"ק. לדבריו, "ישראל מהווה מזה שנים אזור מהותי בחשיבותו עבורנו ואנחנו רואים צבר חזק להנפקות של חברות צמיחה ישראליות בטווח הקרוב בנאסד"ק – ממגוון תחומים, ובעיקר מתחומי הטכנולוגיה ומדעי החיים. מעל ל-80 חברות ישראליות ציבוריות נסחרות כיום בנאסד"ק בשווי כולל של כ-50 מיליארד דולר. במהלך 30 השנים האחרונות נרשמו בה למסחר כ-200 חברות ישראליות".

הגדולה שבחברות הישראליות שנסחרות בבורסה זו היא צ'ק פוינט (Check Point), ששווייה הוא 14.3 מיליארד דולר. לדברי גריגס, "אנחנו רואים כיצד מדינות אחרות מכירות בהצלחת סביבת הפעולה של חברות הסטארט-אפ בישראל, ומנסות לחקות אותה באמצעות יצירת מרכזי חדשנות מקומיים ותוכניות לגיוס כישרונות וכספים".

הוא סיכם באמרו כי "על מנת לשמור על מיצוב החברות הישראליות כשחקניות העומדות בחזית הכלכלה הגלובלית ולקצור את פירות התשתית החדשנית שלה, חייבת מדינה ישראל מצד אחד להמשיך ולהשקיע בעידוד פיתוח החדשנות וההון האנושי, ומצד שני לפעול להגדלת ההשקעות מגופים זרים".

יצוין כי בורסת נאסד"ק היא הגדולה בעולם, ומספקת טכנולוגיה ושירותי מסחר ליותר מ-3,700 חברות בעלות שווי שוק כולל של למעלה מ-10 טריליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים