מחקר: תוכנות לא חוקיות בארגונים מגדילות את הסיכון לאיומי סייבר

הנזק הכולל מכך לארגונים עמד אשתקד על 400 מיליארד דולר - כך עולה מנתונים של ארגון BSA ● כ-15% מהמנהלים סבורים שהעובדים שלהם מעלים על הרשת הארגונית תוכנות לא חוקיות - אלא שהשיעור האמיתי הוא כמעט כפול

האיום: תוכנות לא חוקיות. אילוסטרציה: Big Stock

שימוש לא חוקי בתוכנות והטמעתן במערכות מחשוב ארגוניות מגדילים מאוד את החשיפה לאיומי סייבר והביאו בשנה שעברה לנזק של כ-400 מיליארד דולר. למרות זאת, ועל אף שהמנמ"רים מודעים היטב לסכנות אלה, 39% מהתוכנות המותקנות על גבי מחשבים ארגוניים בעולם עדיין אינן בעלות רישוי חוקי או מתאים לשימוש שנעשה בהן – כך עולה ממחקר עולמי שערך ארגון ה-BSA.

מדובר בירידה קטנה בלבד מהנתונים שעלו בסקר דומה שנעשה ב-2013, אז עמד שיעור התוכנות הלא חוקיות בארגונים על 43%.

ב-BSA מצאו שיעור גבוה של שימוש בתוכנות לא חוקיות גם בחלק מהתעשיות הקריטיות, שם מצופה ממנהלי החברות לגלות רגישות גבוהה יותר לנושא. המחקר מצא ששיעור הפיראטיות בקרב מגזרים כגון הבנקאות, הפיננסים והביטוח עומד על 25%.

"רבים ממנהלי ה-IT של חברות אינם מודעים להיקף התקנות התוכנות בארגונים ובמערכות של הארגון שלהם, או לחוקיות שלהן", אמרה ויקטוריה אספינל, נשיאת ומנכ"לית ארגון BSA העולמי.

במהלך המחקר הודו מנהלי IT וסמנכ"לי מערכות מידע שהדאגה הגדולה שלהם כתוצאה מאירוע של כשל באבטחת המידע בארגון הוא אובדן המידע. 49% מהם הכירו בכך שתוכנות זדוניות הן האיום העיקרי כתוצאה משימוש בתוכנות לא חוקיות ו/או לא מורשות.

בנוסף, אותם מנהלים מעריכים ש-15% מהעובדים שלהם מעלים תוכנות על הרשת הארגונית ללא ידיעתם. אך בכך, לפי עורכי המחקר, הם למעשה ממעיטים מגודל הבעיה, מאחר שעל פי הנתונים, 26% (כמעט כפול) מהעובדים הודו שהם מעלים תוכנות לא מורשות על גבי רשת המחשבים הארגונית. 60% מהעובדים ציינו שאיומי אבטחה על רשת המחשבים הארגונית ושימוש בתוכנות חוקיות עם תוכנית רישוי מתאימה קשורים באופן ישיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים