מיקרוסופט נוקטת עמדה: הטרור רע לאנושות

הענקית מרדמונד החליטה לבטל תכנים שקשורים לטרור ושהופיעו בשירותיה, ולהגיב על חיפוש תכנים הקשורים בטרור בפרסומים של גופים לא ממשלתיים שנלחמים בו

מאירים על החושך. אילוסטרציה: BigStock

במטרה להילחם בתופעת הטרור העולמי, החלה מיקרוסופט (Microsoft) מנהיגה מדיניות חדשה שכוללת הסרת תכני טרור משירות הצרכנים שלה.

ענקית התוכנה מרדמונד אמרה כי התנאים החדשים לשירותי האירוח שלה ימנעו כל תוכן המכיל אלימות גרפית או תוכן שתומך בכל קבוצה שנחשבת כארגון טרור, בהתאם לרשימת הסנקציות של האו"ם (United Nations Sanctions List).

מיקרוסופט טוענת גם כי תוריד תכנים הקשורים בטרור ממנוע החיפוש שלה בינג (Bing), כשתתבקש לעשות כן על ידי סוכנויות ממשלתיות, ותנסה להציג קישורים לקידום ארגוני אנטי-טרור שאינם ממשלתיים, בעת אספקת תוצאות חיפוש על שאילתות בנושאים הקשורים לטרור.

התפשטות הטרור והניסיונות לעצור אותה, מהווים צורך ברור לגיוס כלל עולמי של חברות היי-טק למאבק, ומיקרוסופט, כמובן, מעוניינת להצטרף למאמץ זה. אבל החברה מציינת הסתייגות מסוימת.

הזכות לגשת למידע

"יש לנו אחריות להפעיל את שירותי האינטרנט השונים שלנו, כך שישמשו כלים להעצמת אנשים, ולא שייתרמו, גם אם בעקיפין, למעשים מחרידים", אמרה החברה כשהכריזה על המדיניות החדשה, אך הוסיפה כי "יש לנו גם אחריות להפעלת השירותים שלנו בצורה המכבדת את הערכים הנצחיים של פרטיות, חופש הביטוי והזכות לגשת למידע".

אחת הדרכים שבהן מיקרוסופט מקווה לייצר את האיזון הרצוי היא להציע תוכן ממקורות מרובים בתוצאותיה. לשם כך, אומרים ברדמונד, פותחת החברה שותפויות עם מספר קבוצות חינוכיות וכוללת תוכן חדש ברכזת YouthSpark שלה, וזאת במטרה לעזור למשתמשים להבחין בין תוכן אמין לבין אתרים בעייתיים ודברי תוכחה.

בנוסף, מיקרוסופט טוענת שתעבוד עם פרויקט אוניברסיטת דרטמות' (Dartmouth University), המבקש ליצור מערכת לזיהוי וסימון תכני טרור על מנת לעקוב בצורה טובה יותר ולוודא שהתוכן ידווח למנהלי האתר.

"כשאנחנו מסתכלים על צעדים נוספים שביכולתנו לנקוט, מעשינו תמיד יעלו בקנה אחד עם שלטון החוק ועם האמונה בזכות המשתמשים שלנו לפרטיות, לחופש הביטוי ולגישה למידע", סיכמה ואמרה החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים