סקר אנשים ומחשבים: בהיי-טק עובדים פחות, אבל לא מספיק

על אף שמסתמן שיפור, עדיין לא נמצא האיזון בין הבית לעבודה ● 90% דיווחו כי הם יוצאים ממקום העבודה לפחות פעם בשבוע מוקדם יותר כדי להיות עם המשפחה

השיפור ביחס בין קריירה למשפחה בהיי-טק כבר כאן - אבל עדיין לא מספק. צילום אילוסטרציה: BigStock

במגזר ההיי-טק בישראל מסתמן שינוי לטובה בכל מה שקשור לאיזון בין הבית לעבודה. עובדי היי-טק בארגונים מכל מגזרי המשק מדווחים על שינוי חיובי שמסתמן בארגונם בנושא זה, אבל הם עדיין חשים שהם מבלים את מרבית הזמן בעבודה ופחות מדי בבית. עם זאת, חלק ניכר מהם מדווחים כי הם מצליחים לצאת מוקדם יותר הביתה לפחות פעם בשבוע.

ממצאים אלה עולים מסקר שערכה השבוע מחלקת המחקר של קבוצת אנשים ומחשבים בקרב קהיליית ההיי-טק המקומית. הסקר ביקש לבדוק האם חל שינוי בענף בכל מה שקשור לקריירה ומשפחה, והוא נערך לקראת יום המשפחות הבינלאומי.

41.94% מהמשיבים ציינו כי הם חשים בשינוי חיובי ביחס של מקום העבודה ליחס בין עבודה ובית, אבל הם עדיין מבלים שעות רבות מדי במקום העבודה. 43.01% השיבו שהם לא חשים בשינוי ואילו 15% דיווחו שקיים שינוי משמעותי בהחלט במקום עבודתם בכל מה שקשור לאיזון בין קריירה ועבודה. בנוסף, 90% מהמשתתפים בסקר דיווחו שהם יוצאים ממקום העבודה לפחות פעם בשבוע מוקדם יותר, כדי להיות עם המשפחה, כאשר כ-12% מהם ציינו שהדבר מעוגן בהסכם העבודה שלהם.

משתתפי הסקר נשאלו גם לגבי המדיניות הנהוגה אצלם לעבודה מהבית .63.44% השיבו שקיים נוהל כזה אצלם, אבל רק במצבים הכרחיים, 26% ציינו שמקום העבודה מעודד עבודה מהבית והיתר אמרו שלא קיימת אפשרות כזו.

שאלה נוספת שנשאלה בסקר עסקה בשילוב המשפחות של העובדים בפעילויות רווחה שיוזמים מקומות העבודה. 90% אמרו שהיו שמחים אם משפחותיהם היו מעורבות יותר בפעילויות מעין אלה, בין היתר כי זה היה מסייע להם להבין מה הם עושים במקום עבודתם (60.22%) ויגרום להם לקבל יותר בהבנה שהות של בן המשפחה במקום העבודה עד לשעות המאוחרות (34.4%).

"שיפור ביחס החברה בקשר לאיזון בין קריירה למשפחה"

פלי הנמר, יזם ומנהיג קבוצת אנשים ומחשבים, אמר בתגובה לסקר כי "מסתמנת מגמת שיפור ביחס של החברה בישראל לכל מה שקשור לאיזון בין קריירה למשפחה. מנהלי חברות מבינים שיש קשר ישיר בין המחויבות האישית של העובד למשפחתו לרמת שביעות הרצון שלו במקום העבודה ויכולתו לתפקד בצורה טובה יותר. גם בנושא הזה ההיי-טק מוביל ויש לקוות שיסחף אחריו מגזרים נוספים במשק".

שירלי הראל, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת סטארהום מאך, התייחסה לנתוני הסקר ואמרה: "השאיפה לאיזון בין הבית לעבודה מהווה גורם מוטיבציוני משמעותי עבור העובד ביחס לבחירת מקום עבודה או הישארות במקום עבודה נוכחי. עבודה בחברה גלובלית יכולה להשפיע באופן משמעותי על המאזן בין משפחה לעבודה. עובד יכול לצאת לביתו ולהיות עם משפחתו וילדיו במהלך שעות אחר הצהריים והערב, החשובות מאוד למסגרת המשפחתית, ובמקביל לסיים את מטלותיו מהבית מול גורמי חו"ל".

"איזון בין העבודה לבית לא מסתיים ברגע שהעובד עוזב את מקום העבודה ונכנס לביתו. הנקודה החשובה היא מתי העבודה"עוזבת אותנו כשאנחנו בבית ואיך זה משפיע על זמן האיכות שלנו עם המשפחה", ציינה אורלי סנובסקי, דירקטור משאבי אנוש בפלטיין. "הציפייה מהעובדים שיהיו זמינים 24/7 יוצרת מצב שעל אף שהעובד מגיע הביתה מוקדם, בראשו וברוחו הוא עדיין בעבודה ולכן הוא עונה לאי-מיילים, מקיים שיחות ועידה וכדומה. זה עלול לגרום לשחיקה ולכן, כדאי להימנע מכך ככל האפשר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים