וורן באפט שותף בקבוצה המתמודדת על רכישת יאהו

אנליסטים ציינו כי עצם ההתעניינות של באפט עשויה להוות זריקת עידוד לענקית האינטרנט המדשדשת ● עם זאת, לרובם לא ברור מה עומד מאחורי המהלך

לא מתלהב מאפליקציות השקעות. וורן באפט. צילום: מארק הירשי, מתוך ויקיפדיה

וורן באפט, יו"ר ברקשייר האת'וויי (Berkshire Hathaway), והאיש השלישי בעושרו בעולם, הצטרף לקבוצת משקיעים המתמודדת על רכישת נכסי האינטרנט של יאהו (Yahoo).

על הקבוצה נמנה המיליארדר היהודי דן גילברט, מייסד חברת ההלוואות Quicken Loans. גילברט הוא הבעלים של קבוצת הכדורסל קליבלנד קאבלירס (Cleveland Cavaliers), אותה אימן דיוויד בלאט. על פי הדיווח, לא ברור האם גילברט ישקיע מכיסו הפרטי או מהחברה שבראשותו. עוד דווח כי קבוצת המשקיעים עברה את השלב השני במכרז ההתמודדות, ובאפט מסייע לה.

אנליסטים ציינו כי עצם ההתעניינות של באפט בנכסי יאהו, עשויה להוות זריקת עידוד לענקית האינטרנט המדשדשת. למרות זאת, רובם לא הצליח להסביר מה עומד מאחורי ההתעניינות של באפט וגילברט ביאהו.

בחודש שעבר יאהו החלה לקבל הצעות רכישה. בהנהלת יאהו רצו בתחילה לדחות אותן, אולם בעלי המניות שלה רוצים למכור מאחר שלטענתם, לא ניתן להחזיר את החברה לגבהים אליהם הגיעה בעבר.

מי יציל את החברה?

בין הרוכשים פוטנציאליים נזכרו בעבר היומון הבריטי Daily Mail, קבוצת המדיה האמריקנית TIME, מיקרוסופט (Microsoft), ענקית הטלקום וריזון (Verizon) וחברות טכנולוגיות גדולות נוספות. כיום הדיווחים מדברים על וריזון, על קרן ההון סיכון הפרטית TPG, כמו כן על YP Holdings – החברה האם של דפי זהב (Yellow Pages) האמריקנית, וביין קפיטל (Bain Capital).

וריזון רכשה במאי 2015 את AOL בעסקה בשווי 4.4 מיליארד דולר. בין הנכסים של AOL יש כמה אתרים נחשבים: האפינגטון פוסט (Huffington Post), Techcrunch ו-AOL.com.

לפני 18 שנים רכשה AOL בישראל את מירביליס (Mirabilis), יצרנית ICQ, תמורת 407 מיליון דולר. מירביליס נוסדה ב-1996 על ידי ארבעה ישראלים: יאיר גולדפינגר, ספי ויגיסר, אמנון עמיר ואריק ורדי. המשקיעים העיקריים בחברה היו איש העסקים ד"ר יוסי ורדי, אביו של אריק, דן פרופר ואריסון השקעות. התוכנה ICQ הייתה מאוד פופולרית בזמנה ברחבי העולם. וריזון, בעקבות רכישתה את AOL – נחשבת בקרב האנליסטים למועמדת המובילה לרכישת נכסי יאהו. וריזון רוצה, באמצעות רכישותיה, ליצור פלטפורמת פרסום, שתמנף את הידע העמוק שלה על 140 מיליון לקוחותיה.

הידרדרותה של יאהו התחילה עם משבר הדוט.קום בשנת 2001 ומאז לא הצליחה להתאושש. בשיא כוחה, שווי השוק שלה עמד על 255 מיליארד דולר, ואילו כיום הוא מסתכם ב-34 מיליארד בלבד.

מריסה מאייר, מהנדסת ולשעבר בכירה בגוגל (Google), גויסה על מנת לנהל את החברה ב-2012. המשקיעים סברו שעם בואה יאהו תתאושש, אבל גם היא לא הצליחה להביא את השינוי המיוחל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים