משרד הביטחון השיק אפליקציה לזכר הנופלים במערכות ישראל

"מחבקים כל השנה" מרכזת את האירועים שמתקיימים ברחבי הארץ לזכרם של הנופלים - לא רק ביום הזיכרון ● מדובר באפליקציה מבוססת מיקום, שמאפשרת לנווט למקום האירוע

זוכרים - גם באפליקציה. צילום אילוסטרציה: BigStock

אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון השיק היום (א') את "מחבקים כל השנה" – אפליקציה שמרכזת את מאות אירועי הזיכרון שמקיימות המשפחות השכולות לאורך השנה בכל רחבי הארץ, שמיועדים להעלות על נס את זכרם של חללי מערכות ישראל.

"מחבקים כל השנה" היא אפליקציה מבוססת מיקום, הזמינה ל-iPhone ולאנדרואיד (Android). היא מאפשרת לכל משתמש להיחשף לאירועי הנצחה המתקיימים באזור שבו הוא נמצא, או בכל מקום אחר ברחבי הארץ, על פי מועדים ובאופן כרונולוגי. כמו כן, היא כוללת אפשרות ניווט לאותם אירועים. לצד האירועים הפרטיים, יפורסמו באפליקציה טקסים לזכרה נספים מחילות שונים בצה"ל וטקסים ממלכתיים לזכר הנופלים.

את הרעיון לפיתוח אפליקציית הזיכרון הגה עופר מנדלוביץ', אביו של סמ"ר עוז מנדלוביץ' ז"ל, לוחם גולני שנפל במבצע צוק איתן. מנדלוביץ' פנה לאגף משפחות והנצחה, ויחד עם אגף התקשוב במשרד הביטחון פיתחו את האפליקציה. בשבועות האחרונים הוזמנו המשפחות השכולות להעלות לאפליקציה אירועי הנצחה שונים, כגון צעדות, מרוצים, משטים, משחים, מרוצי אופניים, אליפויות, טורנירים, ערבי שירה, ערבי זיכרון, אזכרות אישיות וכל אירוע הנצחה אחר.

מתוך האפליקציה "מחבקים כל השנה"

מתוך האפליקציה "מחבקים כל השנה"

אריה מועלם, סמנכ"ל וראש אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, אמר כי המשרד "מזמין את הציבור להוריד את האפליקציה, להשתתף באירועי ההנצחה השונים ולחבק את המשפחות השכולות בכל ימות השנה. כולנו תקווה שבפיתוח האפליקציה נסייע לבני המשפחות השכולות להביא לידיעת ציבורים רחבים את אירועי הזיכרון וההנצחה לזכר יקיריהן, כדי שגם מי שלא הכירו מקרוב את הנופלים יוכלו להשתתף באירועים ולהוקיר את זכרם".

בתוך כך, אתר ההנצחה יזכור לזכר חללי מערכות ישראל עבר שדרוג והתאמה למכשירים ניידים, וכעת ניתן לגלוש בו באמצעות הסמארטפון, לקרוא את סיפורי הנופלים ולהדליק נר זיכרון וירטואלי לזכרם. באמצעות האתר ניתן לנווט לבתי העלמין הצבאיים הקרובים, לאתר מפות של החלקות הצבאיות ולקבל הוראות הגעה לכל קבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים