גוגל תרכוש את AdMob תמורת 750 מיליון דולרים

החברה שתירכש עוסקת בפרסום של באנרים בטלפון הסלולרי - תחום שגוגל מאמינה, כי צפויה לו צמיחה אדירה בשנים הקרובות ● זו הרכישה השלישית של ענקית החיפוש מאז תחילת השנה, לאחר שבאוגוסט רכשה את On2 Technologies, חברה שעוסקת בווידאו, ובספטמבר רכשה את reCAPTCHA, חברת אבטחת מידע שעוסקת בהגנה מפני דואר זבל

גוגל (Google) הודיעה אתמול (ב'), כי הגיעה להסכם על רכישה של AdMob, חברה מסן מתיאו, קליפורניה, שעוסקת בפרסום של באנרים בטלפון הסלולרי. על פי הודעת גוגל, היא תשלם בעבור הרכישה 750 מיליון דולרים. זו הרכישה השלישית של ענקית החיפוש מאז תחילת השנה. באוגוסט רכשה גוגל את On2 Technologies, חברה שעוסקת בווידאו; ובספטמבר רכשה את reCAPTCHA, חברת אבטחת מידע שעוסקת בהגנה מפני דואר זבל.

בשיחת הוועידה שערך באוקטובר, עם פרסום הדוחות הכספיים של החברה, אמר מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, כי החברה מבקשת להשקיע בחברות בעלות סיכויי צמיחה בטווח הארוך. לדבריו, בשנים האחרונות רכשה גוגל חברות בקצב של אחת לחודש, והוא הוסיף וציין, כי מועמדות טובות לרכישה הן חברות קטנות שפיתחו פתרונות מבטיחים לחיפוש או פרסום. בגוגל מעריכים שהפרסום בטלפון הסלולרי עתיד לצמוח באופן משמעותי בשנים הקרובות. על פי שמידט, לפלטפורמת אנדרואיד (Android) של החברה צפוי "גידול בקצב עצום".

על פי חברת המחקר eMarketer, ההוצאות על פרסום בטלפון הסלולרי עתידות להסתכם ב-2009 ב-416 מיליון דולרים – שיעור של 0.4% מכלל הוצאות הפרסום. פיטר פרגו, סגן נשיא לשיווק בחברת Flurry, שמתחרה בחברה הנרכשת, רואה בעסקה הוכחה לעתידו של הפרסום בטלפון הסלולרי, וצופה שרשתות פרסום גדולות ומשרדי פרסום ידועים יחפשו דרכים לחדור לשוק. "אנו מעריכים, כי העסקה תאלץ גם חברות ענק אחרות לחשוב כיצד להשתלב בכלכלה הסלולרית בצורה הטובה ביותר", ציין פרגו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זיו גל

    בהתחשב בגודל השוק הנוכחי המחיר נראה מוגזם לגמרי. לא מעט שנים יעברו עד שגוגל יחזירו את ההשקעה, אם בכלל.

אירועים קרובים