בגלל חקיקה נגד להט"בים: אתר פורנו פופולרי מחרים משתמשים מצפון קרוליינה

החוק המפלה להט"בים הביא את בעלי xHamster להציג למשתמשים ממדינה זו מסך שחור במקום סרטי פורנו ● בקרוב יוחלף המסך בעצומה נגד החקיקה

No porn for you, North Carolina! xHamster

המחאה נגד החקיקה האנטי להט"בית בצפון קרוליינה מגיעה גם לתחום הפורנו: אחרי שחברות ענק טכנולוגיות הביעו את התנגדותן, הגיע תורו של אתר הפורנו xHamster.com. המחאה של האתר הפופולרי מתבטאת בכך שמשתמשים שכתובת ה-IP שלהם היא מצפון קרוליינה ומנסים להיכנס לאתר רואים במקום פורנוגרפיה מסך שחור.

מ-xHamster נמסר כי האמצעים הקיצוניים שנקט יישארו על כנם עד שצפון קרוליינה תדחה את מה שמכונה HB2 (ר"ת House Bill 2) – חוק שהתקבל ב-23 במרץ ומונע ממחוזות וערים במדינה העברת כללים המגנים על זכויות קהילת הלהט"ב. כמו כן, החוק כופה על טרנסג'נדרים במדינה להשתמש רק בשירותים שמתאימים למין בו הם נולדו.

אתר הפורנו אינו היחיד שמתקומם נגד החקיקה המפלה: באחרונה דיווחנו ש-PayPal החליטה שלא לפתוח מרכז מתוכנן בצפון קרוליינה, לאחר שהחוקים האנטי להט"ביים התקבלו במדינה. בכך הצטרפה PayPal לענקיות טכנולוגיה אחרות, שהגיבו לחקיקה החדשה בחריפות, ואף איימו להגלות את עסקיהן מהמדינה לחלוטין.

בנוסף חובר xHamster לרשימה הולכת וגדלה של בדרנים וחברות שונות, מלבד חברות ההיי-טק, שמסרבים לעשות עסקים בצפון קרוליינה עקב החקיקה החדשה. בין אלה נכלל ברוס ספרינגסטין, שבמחאה ביטל מופע שהיה אמור לערוך במדינה ביום א' האחרון. על ביטול הקונצרט אמר ספרינגסטין כי הוא "האמצעי הכי חזק שיש לי לצורך הבעת עמדתי והשמעת קולי בהתנגדות לאלה שממשיכים לדחוף אותנו אחורה במקום קדימה".

דובר xHamster, מייק קוליץ', כתב להאפינגטון פוסט (Huffington Post) כי האתר מאמין בשוויון לכולם. הוא הבהיר ש-"בילינו את 50 השנים האחרונות במאבק על שוויון לכולם וחוקים אלה מפלים – דבר ש-xHamster לא סובל. אנחנו מכבדים את כל סוגי המיניות ומחבקים אותם".

קוליץ' הוסיף שהסטטיסטיקה של החברה מראה שאנשי צפון קרוליינה יותר פתוחים – לפחות בכל הנוגע בפורנו – מהמחוקקים שלהם. "במרץ היו לנו מצפון קרוליינה בלבד 400 אלף כניסות למונח 'טרנסקסואל' ואנשים ממדינה זו חיפשו אחר המושג 'גיי' 319,907 פעמים".

עצומה במקום מסך שחור

לדבריו, האתר מתכנן להחליף את המסך השחור שמופיע כיום לעיני חובבי הפורנו מצפון קרוליינה בעצומה שקוראת לבטל את החוק המפלה. "יש לקוות שהעצומה תשיג מספר חתימות רב כמו החיפושים אחרי המושג 'טרנסקסואל'", אמר הדובר בעוקצנות. בנוסף גרס קוליץ' כי הוא מאמין שחסימת פורנו היא הצעד ההגיוני הבא. "אני חושב שלפורנו יש את הכוח לעשות את מה שברוס ספרינגסטין לא יכול", הוסיף.

ייתכן שהכוונות שיש ל-xHamster טובות בבקשתו לבטל את HB2, אך החברה סותרת את עצמה למעשה, כיוון שהיא מביעה במקביל תמיכה פומבית בדונלד טראמפ, שמתמודד על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית. המתמודד הקונטרוברסלי אמר רק באחרונה כי אם ייבחר הוא ישקול מינוי שופטים שיבטלו את אישור הנישואים בין בני זוג מאותו המין, שקיבל בית המשפט העליון של ארצות הברית. קוליץ' הבהיר בהקשר זה שהחברה לא תומכת בכל העמדות של טראמפ ו-"תמשיך לתמוך בשוויון, לא משנה מי ייבחר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים