הצעקה האחרונה בתחום הפישינג: התחזות לבנק ישראל

ניסיונות לתרמיות שכאלו באמצעות הדואר האלקטרוני יורטו בימים האחרונים על ידי אנשי אבטחת המידע של הבנק ● בנק ישראל: "הציבור מתבקש להגביר את ערנותו ולהימנע מלמסור פרטיים אישיים וחסויים"

קיבלתם מייל מבנק ישראל ונכנסתם לקישור שהופיע בו? יכול להיות שנפלתם קורבן לתרמית פישינג. בימים האחרונים אותרו ויורטו כמה מקרים של ניסיונות התחזות לאתר בנק ישראל. גורמי פשע קיברנטי שלחו הודעות דואר אלקטרוני בשם בנק ישראל, ובהן בקשה להיכנס לאתר האינטרנט של הבנק, כביכול, באמצעות לחיצה על קישור שהופיע בגוף ההודעה. בעמוד המקושר, שנראה כמו עמוד תמים באתר בנק ישראל, הופיעה בקשה להזין את פרטי הלקוח.

"מדובר בקישור לאתר מתחזה, אשר דומה מבחינה חזותית לאתר בנק ישראל, שממנו כביכול נשלח הדואר האלקטרוני", נמסר בהודעה שהוציא הבוקר (ג') בנק ישראל. עוד נמסר, כי בבנק ישראל לא מתנהלים חשבונות בנק של יחידים, וכי הוא אינו שולח בקשות אשר מפנות לאתר שלו לשם הזנת פרטים אישיים, לרבות סיסמת התחברות, מספר כרטיס אשראי ועוד. "הציבור מתבקש להגביר את ערנותו ולהימנע מלמסור פרטיים אישיים וחסויים", נמסר בהודעת הבנק.

מדו"ח שפורסם לפני חודש וחצי עלה, כי עוצמת משלוח המיילים שמטרתם גניבת זהויות ו\או פישינג, גברה במחצית הראשונה של 2009. הדו"ח של ארגון האנטי-פישינג העולמי APWG, גוף המאגד מאות חברות ענק ותאגידים במלחמתם בתופעה, העלה כי לקוחות של שירותי תשלום מקוונים, הפכו ליעד העיקרי למשלוח התקפות מיילים שכאלה. בשנה שעברה היו השירותים הפיננסיים יעד עיקרי למשלוחי פישינג.

54% מבין 11.9 מיליון המחשבים שנסרקו, היו נגועים בכמה סוגים של נוזקות. הסריקה בוצעה על ידי פנדה (Panda), אחת מהשותפות למיזם APWG. כמות הסוסים הטרויאניים המיועדים למערכות מיחשוב במגזר הבנקאי כמעט ושילשה את עצמה, והגיעה ל-186% ברבעון השני השנה לעומת הרבעון הרביעי ב-2008.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גורן יואב

    תומך בתגובתו של "משה" - התגובה הראשונה. גם אני קיבלתי מייל דומה, המתחזה לבנק לאומי, למרות שאין לי חשבון בבנק וגם לא כוונה לפתוח. גם אני לא קיבלתי כל תשובה מהבנק.

  2. משה

    מיילים דומים קיבלתי גם מגורם המתחזה לבנק לאומי, עם סמל הבנק. שלחתי לבנק מצולמת מהמייל דוגמא, ואפילו לא קיבלתי תגובה.... חוצפה

אירועים קרובים