Reddit מציגה כלי חסימה שישמש למלחמה בהטרדות ובטרולים

אתר המדיה החברתית מאפשר הפעלת תכונת סינון שיכולה לשנות את חוקי המשחק שלו, אבל ההנהלה מקווה שחברי הקהילה ילמדו איך להפעיל את התכונה לטובתם ולפי הצרכים הספציפיים של כל אחד ואחת מהם

Reddit

Reddit מחפשת כיצד למתג עצמה קצת יותר בעבור צרכיו של המשתמש הבודד, על מנת להפוך את הקהילה שלה ליותר שלמה. בקרוב יוכלו משתמשי Reddit
לחסום ולהשתיק משתמשים אחרים באתר, ובכך להתאים אישית את החוויה שלהם בו, מדווח הניו יורק טיימס (New York Times).

כריסטופר סלואו, ממייסדי Reddit, פירט את השינויים בהודעה שהתפרסמה באתר אתמול בבוקר (ד'). סלואו סיפר בקצרה עד כמה חזקה הייתה קבלת הפלטפורמה, אבל איך גדל הצורך להגן על משתמשים מפני הטרדה באופן אפקטיבי יותר. "לפעמים כזאת פתיחות גדולה יכולה להוביל לדברים מדהימים פחות, כמו ספאם, טרולינג, וגרוע מכך – הטרדה. אנחנו עובדים קשה כדי להתמודד עם תופעות אלה כאשר הן מתרחשות באופן פומבי", כתב סלואו והוסיף ש"היום, אנו שמחים להודיע כי שחררנו תכונה שתעזור לכם לסנן את כל אלו מתוך תיבת הדואר הנכנס שלכם. שמה: חסימת משתמש".

תכונה זו היא רק המאמץ האחרון של האתר להפוך עצמו לקצת יותר פרואקטיבי בכל הנוגע בשירות צרכי המשתמשים שלו. Reddit עדכנה תהליכים פנימיים ומדיניות לעתים קרובות למדי, מאז שמייסד החברה, סטיב האפמן, חזר לתפקיד המנכ"ל בקיץ האחרון.

לתקשר ישירות עם הנפגע

סלואו פירט בפוסט שלו של-Reddit הייתה למעשה מערכת חסימה בסיסית למדי לפני השינוי שחל אתמול, ושהיא הייתה ממוקדת יותר בהשתקת הודעות פרטיות ממשתמשים ספציפיים. המכשלה המעניינת של תכונות החסימה החדשות היא שהמשתמש הפוגע בעצם חייב לתקשר ישירות עם הנפגע בכדי להיות זמין כדי להיחסם. מצד שני, לפי דבריו של סלואו, משתמשים חסומים אינם מקבלים הודעה על ההשתקה, כך שפחות סביר שימהרו ליצור חשבון חלופי על מנת להמשיך את ההטרדה.

בעבור מרבית המשתמשים שלה, Reddit היא "דמוקרטיית אינטרנט" לפחות בכל הנוגע להתנהלות הוגנת. פירוש הדבר הוא כי תוכן טוב מקודם באתר באמצעות upvote, על ידי המשתמשים, בזמן שתוכן רע זוכה ל-downvote ומתדרדר לתהום הנשייה. תכונת החסימה החדשה בעצם כמו בועטת במערכת הקיימת ויכולה לגרום למשתמשים פשוט לחסום משתמש פוגע במקום להעניק לו downvote. התכונה עלולה אפילו להשאיר מקום לטרולים להפוך לנראים יותר, בעיקר כשמדובר על משתמשים שאינם מודעים לתכונת החסימה החדשה.

כך או כך, סלואו סבור כי זו פשוט גרסה ראשונה של התכונה, וטוען שצוות הניהול עדיין בוחן אפשרויות אחרות לצורך שיטה יותר יעילה שתשמש להגנת המשתמשים ואף תאפשר להם להגן על עצמם. "השינויים שביצענו בחסימת משתמש נועדו לאפשר לכם להחליט מה הגבולות שלכם ולתת לכם את האפשרות לבחור מה שאתם רוצים או לא רוצים להיחשף אליו", סיכם סלואו את הדברים באופן שבכל זאת נדמה שמשאיר פתח אם לא לדמוקרטיה אז לפחות לאוטונומיה של המשתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים