דרעי לכנסת: להאריך את הפיילוט הביומטרי בתשעה חודשים

השר מבקש מהוועדה המשותפת ליישומים ביומטריים לאשר את הארכת הניסוי, שהחל לפני קרוב לשלוש שנים, עד סוף השנה ● הוועדה תדון בבקשה ביום ג'

שר הפנים, אריה דרעי. צילום: מתוך ויקיפדיה

שר הפנים, אריה דרעי, ביקש היום (א') מיו"ר הוועדה המשותפת של הכנסת ליישומים ביומטריים, ח"כ ניסן סלומינסקי, לכנס עוד השבוע את הוועדה על מנת לאשר את בקשתו להאריך את פיילוט התיעוד הביומטרי בתשעה חודשים נוספים. ח"כ סלומינסקי נעתר לבקשה ויכנס את הוועדה ביום ג' הקרוב, 29 במרץ. יצוין כי מדובר בוועדה המורכבת מנציגי ועדות החוקה, חוק ומשפט; הפנים והגנת הסביבה; והמדע והטכנולוגיה.

הפיילוט הביומטרי החל ב-30 ביוני 2013 והיה אמור להימשך שנתיים. מאז אישרה הוועדה את בקשתו של שר הפנים הקודם, סילבן שלום, להאריך אותו בתשעה חודשים נוספים, שעתידים להסתיים בסוף החודש הנוכחי. עתה מבקש השר דרעי להאריך את הפיילוט עד לסוף השנה.

הארכת הפיילוט מותנית באישור הוועדה ובאופן חריג, גם באישור של מליאת הכנסת. בשבוע שעבר קיימה הוועדה דיון בנושא, בו נשמעו עמדות הצדדים השונים – הרשויות האחראיות על המאגר הביומטרי, תומכיו ומתנגדיו.

עו"ד נעמה בן צבי, היועצת המשפטית של יחידת הממונה על היישומים הביומטריים במשרד ראש הממשלה, אמרה באותו הדיון כי "נקודת המוצא היא שכל המאגרים יכולים לדלוף. אין מי שיחתום על תעודת ביטוח שהם לא ידלפו לעולם, כולל לא המאגר הביומטרי. זה עניין של ניהול סיכונים והשאלה היא איך מנהלים אותו".

גון קמני, ראש הרשות לניהול המאגר הביומטרי, ציין כי עד כה, יותר מ-935 אלף איש הצטרפו לתיעוד הביומטרי והונפקו מעל 1.5 מיליון תעודות ודרכונים.

ברשות טוענים שמטרת המאגר היא למנוע זיופים ותעודות כפולות, אולם ח"כים מהאופוזיציה תהו בדיון האם אין זו כסות לצרכים ביטחוניים. ח"כ תמי זנדברג טענה שמעולם לא בוצעה בדיקה אמיתית לנחיצות המאגר ובחינת החלופות. "לא יעלה על הדעת שכל הנתונים הביומטריים של אזרחי מדינת ישראל יילקחו בכפייה", אמרה. "לא נשעבד את כל נתוני הביומטריה של אזרחי ישראל לטובת משטרת ישראל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    מדוע מר גון קמני אינו מציין את כמות התקפוה הסייבר במערכת הביומטרית שעליה הוא מגן כל כך. אינני מאמין שהמספר הוא אפס

אירועים קרובים