מיקרוסופט מוכנה להיות שותפה ברכישת יאהו

דיווחים חדשים טוענים כי הענקית מרדמונד עשויה לקחת חלק בהיקף של 10 מיליארד דולר ברכישה פוטנציאלית של חלוצת האינטרנט

מיקרוסופט ויאהו

סאגת המכירה האפשרית של יאהו (Yahoo) – הכוללת קרב פרוקסי אפשרי ומעורבות אפשרית של ספקית הסלולר וריזון (Verizon) ברכישה – קיבלה מפנה נוסף לקראת סוף השבוע. מיקרוסופט (Microsoft) הענקית, כך מספרים דיווחים, מעוניינת אף היא ביאהו, והביעה אינטרס לעזור במימון עסקה פוטנציאלית, אך לא בקנייה מלאה של החברה, כך על פי דיווח מ-Re/code.

אם לצטט מקורות המקורבים לנושא, ענקית התוכנה מנהלת דיוני חקירה בראשות פגי ג'ונסון, סגנית נשיא בכירה לפיתוח עסקי במיקרוסופט וראש אסטרטגיית הרכישות. מיקרוסופט מעוניינת, ככל הנראה, לספק סיוע פיננסי לרוכש העתידי, ונציגי הענקית, כך לפי הדיווחים, נפגשו עם מספר קרנות פרייבט אקוויטי שהביעו עניין ברכישת עסקי החיפוש המקוון והפרסום של יאהו.

הנציגים הציעו לקרנות המתעניינות סיוע "משמעותי" למימון העסקה. למיקרוסופט יש מוטיבציה לשמור על שותפות טובה עם מי בסופו של דבר ירכוש את חברת האינטרנט הוותיקה, כך נאמר בדיווח. אחת הסיבות לאינטרס הזה, היא מנוע החיפוש הלא ממש מצליח, Bing, של מיקרוסופט. בשנה שעברה חידשו החברות והתאימו את שותפות החיפוש והפרסום שלהן הקיימת מזה 10 שנים, כשחמש שנים לאחר כריתת הברית המקורית, החל גם החיפוש ביאהו להיות מופעל על ידי Bing.

"במהלך החודשים האחרונים עבדתי בשיתוף פעולה הדוק עם מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, כדי להקים הסכם חיפוש מתוקן שיאפשר לנו לשפר את חוויית המשתמש שלנו ולחדש יותר בעסקי החיפוש שלנו. הסכם מחודש זה פותח הזדמנויות משמעותיות בשותפות שלנו שאני מאוד מתרגשת לחקור ולגלות", אמרה מנכ"לית יאהו, מריסה מאייר בהודעה מה-16 באפריל, 2015.

גבוה ברשימת "הפיטורים"

מתוך כוונה לחזק את מעמדה בשוק הפרסום המקוון המתעצם, הציעה מיקרוסופט בתחילת 2008 הצעה עוינת בעבור יאהו. תחת המנכ"ל לשעבר, סטיב באלמר, הציעה הענקית מרדמונד לשלם כמעט 45 מיליארד דולר, המייצגים פרמיה נכבדת של 62% מעל מחיר המניה של יאהו שעמד על 31 דולר בזמנו. כיום, לפי הדיווחים, יאהו מבקשת 10 מיליארד דולר בעבור עסקי הליבה שלה באינטרנט, לאחר פיצול אחזקותיה בעליבאבא (Alibaba), ענקית המסחר האלקטרוני הסינית, בשווי 30 מיליארד דולר.

בינתיים עומדת מועצת המנהלים של יאהו בפני לחץ מצד משקיעים פעילים. במכתב שנשלח להנהלה ביום בסוף השבוע, הציעה קרן הגידור הפעילה Starboard Value, המחזיקה 1.7% מיאהו, את הדחת כל ההנהלה, כולל מאייר, דרך קרב פרוקסי. Starboard מקווה שפעולה שכזו תנחה מימושים ראויים של עסקי הליבה של יאהו.

"צוות ההנהלה אכזב מחזיקי מניות במשך שנים ואיבד את האמון שמתבקש כדי להפקיד אותם על אחת ההחלטות החשובות ביותר שהחברה תצטרך לקבל", כתב מייסד Starboard, ג'פרי סמית, במכתב. בנוסף אמרה Starboard כי היא מתכננת למנות תשעה מועמדים חדשים לחברה. אחד ממייסדי יאהו, דיוויד פילו, שבבעלותו 7.5% ממניות החברה – מה שהופך אותו לבעל סך המניות היחיד הגדול ביותר של יאהו – נמצא גם הוא גבוה ברשימת "הפיטורים" של Starboard Value.

מוקדם יותר החודש, הודיעה יאהו על התייעלות פעילותה, בדמות סגירת אתרים ושירותים, כנראה על מנת להביא לשיפור ברווחיות החברה. פעילותם של Yahoo Games ,LiveText ,BOSS APIs (JSON Search, Hosted Search, Placefinder ו-Placespotter) ומבחר נכסי מדיה אזוריים מוגדרים, תופסק בשבועות הקרובים, כך הודיע אדריכל יאהו הראשי אמוץ מימון ב-11 במרץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים