ארצות הברית: קארלי פיורינה, לשעבר מנכ"ל HP, תתמודד על מקום בסנאט

פיורינה הרפובליקנית הודיעה, כי ברצונה להתמודד על תפקיד סנאטורית מטעם מדינת קליפורניה ● לדבריה, "החלטתי שאיני יכולה לעמוד מנגד בעת קשה זו, של משבר כלכלי חריף וקשיים בשוק העבודה" ● שמה של פיורינה שורבב לפרשת "איראן גייט" של HP, שבמסגרתה חקרו הרשויות חשד שלפיו מכרה החברה ציוד לאיראן ולסוריה ● היא אף זכתה לביקורת לאחר שבתקופת כהונתה פוטרו עשרות אלפי עובדים ונכשל המיזוג של HP עם קומפאק

קארלי פיורינה, לשעבר מנכ"ל HP, הודיעה, כי תרוץ לסנאט של ארצות הברית מטעם מדינת קליפורניה, לקראת הבחירות שתיערכנה בעוד כשנה. פיורינה הרפובליקנית תצטרך להתחרות בבחירות מקדימות של המפלגה, ואם תזכה – היא תתמודד נגד ברברה בוקסר, הסנאטורית אשת המפלגה הדמוקרטית, המכהנת בתפקיד כיום.

פיורינה, ששימשה בבחירות האחרונות לנשיאות ארצות הברית יועצת כלכלית לג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני שהפסיד לברק אובמה, הודיעה על החלטתה לרוץ לסנאט במאמר שפרסמה בעיתון מקומי. היא כתבה, כי "החלטתי שאיני יכולה לעמוד מנגד בעת קשה זו, של משבר כלכלי חריף וקשיים בשוק העבודה". לדבריה, "הבעיה הבוערת ביותר שלנו כיום היא מעט מדי מקומות עבודה באמריקה ויותר מדי בזבזנות בוושינגטון".

בתגובה להכרזת פיורינה מסרה הדוברת של בוקסר, כי "לקליפורניה נדרשת סנאטורית שתיאבק על יצירת מקומות עבודה, ולא מנהלת כושלת שפיטרה עשרות אלפי עובדים". בוקסר, בת 68 ממוצא יהודי, נבחרה לסנאט ב-1992. היא נחשבת למחוקקת ליברלית ובעלת עוצמה בסנאט, ולהערכת פרשנים בוושינגטון – פיורינה אינה מאיימת עליה.

לפני כחודש שורבב שמה של פיורינה למה שכונה פרשת "איראן גייט" של HP. במסגרת פרשה זו, חקרה הרשות האמריקנית לניירות ערך חשד שלפיו מכרה החברה ציוד מתוצרתה לאיראן ולסוריה – מדינות שארצות הברית מגדירה אותן כתומכות טרור. פיורינה, ששימשה מנכ"ל HP בשנים הרלוונטיות, הכחישה שידעה על כך. הכחשה זו הביאה לביקורת רבה מצד מתנגדיה.

פיורינה, בת 55, החלה לעבוד בראשית שנות ה-80' כאשת מכירות ב-AT&T, ובתוך זמן קצר התקדמה לתפקידי ניהול בחברה. בתחילת שנות ה-90' היא כבר הייתה מנהלת הפעילות של החברה בצפון אמריקה, וב-1996 מונתה להוביל את הפיצול של לוסנט (Lucent) מ-AT&T ואת הנפקת המניות הראשונה של החברה המתפצלת. ב-1998 היא דורגה במקום הראשון ברשימת הנשים החזקות בעולם של המגזין פורצ'ן (Fortune). שנה לאחר מכן החלה פיורינה לשמש כמנכ"ל HP, ושנה מאוחר יותר – גם כיושבת ראש הדירקטוריון של החברה, עד להדחתה ב-2005. היא זכתה לביקורת נוקבת לאחר שפיטרה עשרות אלפי עובדים, במסגרת ניסיונות התייעלות וארגון מחדש; מניית החברה ירדה בעשרות אחוזים; והמיזוג של HP עם קומפאק (Compaq) נכשל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים