"כאשר אישה רוצה לתפוס עמדה בכירה – היא תהיה שם"

"עם הזמן נראה יותר ויותר נשים בעמדות בכירות; אנחנו רק צריכות לרצות ולקבל את זה בזכות ולא בחסד", אומרת קרן מסד, סמנכ"לית משאבי האנוש ב-JFrog

קרן מסד, סמנכ"לית משאבי האנוש ב-JFrog

האם יש, ואם כן – מהם ההבדלים בתפיסת הניהול בין נשים לגברים?
"בעייני יש הבדלים, לאו דווקא בתפיסת הניהול, אלא באופן שבו נשים וגברים מתמודדים עם סיטואציות בחיים. אופן ההתמודדות עם דילמות ניהוליות עשוי להיות שונה, גם אם תפיסת הניהול שלהם תהיה דומה".

האם עדיין קיימת תקרת זכוכית לנשים?
"לכאורה, אין תקרת זכוכית, שהרי יש בתעשייה נשים רבות בתפקידי מפתח. עם זאת, קשה להתעלם מהעובדה שקיים פער בין אחוז הגברים והנשים בתפקידי מנכ"ל ובתפקידים בכירים אחרים. אני שמחה להיות חלק בחברה שונה בנוף, גם מהבחינה הזאת. ב-JFrog, בנוסף אליי, יש שלוש נשים בהנהלה – מנהלות התפעול, המכירות והפיתוח.

אני מאמינה שמדובר בתהליך ועם הזמן נראה יותר ויותר נשים בעמדות בכירות. אנחנו רק צריכות לרצות ולקבל את זה בזכות ולא בחסד. הבחירה היא בידיים שלנו. אני מאמינה שכאשר אישה רוצה לתפוס עמדה בכירה – היא תהיה שם".

מה המדיניות של JFrog בנוגע להעסקת נשים?
"אין אצלנו מדיניות שמתייחסת להעסקת נשים באופן ספציפי. חשוב לנו לצרף אלינו שחקני מפתח, מה שאנחנו מכנים A Players – אנשים בעלי כישורים גבוהים ברמה האישית וברמה המקצועית, ללא קשר למגדר".

האם וכיצד JFrog מקדמת נשים?
"JFrog מקדמת נשים בדיוק כפי שהיא מקדמת גברים.

המטרה אצלנו היא ללמוד זה מזו וזו מזה, לקחת באופן מטפורי 'מהנשיות לגבריות ומהגבריות לנשיות', כשמה שמנחה אותנו מעבר להכול הוא ערכים משותפים, חוצי חברה. חשוב לנו שהמנהלים בחברה יהיו משמעותיים ומעוררי השראה".

ספרי בבקשה על הדרך האישית – איך הגעת לאן שהגעת?
"בזכות עבודה קשה. אני מאוד נאמנה לאמת ולערכים שלי, ואינני פוחדת לפעול לפיהם. אני נחושה ולא מצפה להנחות בשל היותי אישה".

כמי שעוסקת בתחום משאבי האנוש שנים רבות, האם את רואה שינוי מהותי בהעסקת נשים?
"זוהי התפתחות, זהו תהליך. השינוי איטי, אך הוא קורה – לא רק לנו, הנשים, אלא גם לגברים שרוצים לקחת על עצמם יותר ויותר תפקידים בניהול הבית והמשפחה. ניתן, למשל, למצוא כיום הרבה יותר גברים שיוצאים מוקדם יותר כדי לבלות עם הילדים והמשפחה.

אפשר לראות גם שינוי שנובע מההתקדמות הטכנולוגית, שעוזרת גם לגברים וגם לנשים לשלב בין צרכי הבית לעבודה, במיוחד בעולם הגלובלי בו אנחנו חיים כיום. להורים שלנו לא הייתה האפשרות להגיע הביתה, להכין ארוחת ערב ולשבת מול המחשב כדי לעבוד. כיום זה אפשרי. הטכנולוגיה המתקדמת צמצמה את הפערים, לטוב ולרע".

האם ב-JFrog יש משרה שמתאימה רק לנשים?
"אין דבר כזה! כולם מתמודדים על כל המשרות. אנחנו נמצאים בימים אלה בתנופה אדירה של גיוס ופתחנו משרות בתחומי הפיתוח, ה-DevOps, ה-QA, הכתיבה הטכנית, השיווק, מנהלי מוצר ועוד. כל המשרות, ללא יוצא מן הכלל, פתוחות לנשים ולגברים כאחד. אנחנו מחפשים שותפים לדרך, אנשים מצוינים שרוצים לקחת חלק בעשייה המאתגרת בחברה פורצת דרך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים