אפליקציה חדשה מציגה את הזכויות שיש לעובדות בהריון

האפליקציה, שהשיק משרד הכלכלה, כוללת מידע על זכויות נשים וגברים בנושא - מטיפולי פוריות ועד חופשת לידה - ואפשרות להגשת תלונה

בכירים בהיי-טק בעד הפלות. אילוסטרציה: BigStock

מינהל ההסדרה והאכיפה במשרד הכלכלה השיק אפליקציה שתאפשר לכל עובד או עובדת המתכננים או שנמצאים בהריון, או שעוברים טיפולי פוריות, להכיר את זכויותיהם ובמקרה הצורך להגיש תלונה על הפרת זכויות. האפליקציה הושקה היום (ג'), לכבוד יום האישה הבינלאומי.

היישומון החדש מנגיש את הוראות החוק בעברית ובערבית, ומפרט את זכויות העובד והעובדת משלב טיפולי הפוריות ותכנון ההריון ועד לאחר חופשת הלידה. במקביל, מפורטות בו חובותיו וזכויותיו של המעסיק בהקשר זה. כמו כן, ניתן להגיש תלונה על הפרת זכויות ישירות דרך האפליקציה, ובנוסף לקבל מידע על אפליה בעבודה ועל זכויות עובדים נוספות.

האפליקציה החדשה כבר פועלת וניתנת להתקנה במכשירי אנדרואיד (Android), ובשבועות הקרובים תושק גרסה ל-iOS. ניתן להוריד את האפליקציה באמצעות סריקה של ה-QR קוד המפורסם באתר המשרד.

בשנה האחרונה: תלונות רבות בחשד להפרת החוק

במשרד מציינים כי מעסיק שנמצא שהפר את זכויות עובדיו צפוי לעיצומים כספיים, התראות מנהליות ואף עלול לעמוד לדין פלילי. כמו כן, הוא עלול להיתבע בשל אפליה לפי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה.

עוד נמסר כי במהלך 2015 התקבלו במינהל ההסדרה והאכיפה 120 תלונות בחשד להפרת חוק עבודת נשים. במרוצת השנה הושתו 35 קנסות על מעסיקים בסכום של 1,286,640 שקלים, ניתנה התראה אחת וחמישה כתבי אישום עדיין מצויים בהליך הפלילי. כמו כן, הוגשו לנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה 224 תלונות בגין אפליה על רקע הריון, שהיוו כ-31% מכלל הפניות לנציבות בשנה זו.

מיכל צוק, המשנה למנכ"ל והממונה על התעסוקה במשרד הכלכלה, ציינה כי "הדרך לקידום נשים בתעסוקה מתחילה בשמירה על הזכויות שלהן. אנחנו מעמידים כעת אפשרות קלה ונגישה יותר לכל עובדת ומעסיק לדעת מהן זכויותיהן של עובדות בהריון ולאחר הלידה. משרד הכלכלה פועל ליצירת שוק עבודה שוויוני ומגוון יותר, ובתוך זה פועל להגברתה מודעות לזכויות המגיעות לכל עובד".

יפה סולימני, מנהלת מינהל ההסדרה והאכיפה, אמרה כי "בהמשך לפעולות הסברה נרחבות מול מעסיקים אודות השמירה על זכויות עובדים ועובדות, יש חשיבות רבה בהנגשת המידע עבור העובדים והעובדות באופן ישיר. ידיעת החוק היא הצעד הראשון בהבטחה לתעסוקה הוגנת של נשים שנמצאות בשלב הרגיש ביותר בקריירה שלהן, ויש להעמיד לרשותן את כל הכלים הקיימים על מנת לאפשר העסקה הוגנת וראויה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים