שובו של הבלקברי

עם השקת ה-BlackBerry Priv שלחה החברה מסר חשוב: היא מעוניינת להישאר בשוק ייצור הסמארטפונים, וכדי לעשות זאת היא מוכנה להיענות לדרישת השווקים, וללכת על מערכת הפעלה אחרת משלה - זו הנפוצה ביותר בעולם ● המכשיר החל להימכר בפרטנר בבלעדיות

BlackBerry Priv. צילום: יח"צ

מכשיר ה-BlackBerry Priv החל להימכר ברשת פרטנר באופן בלעדי, ובעוד שבועות מספר יימכר גם ברשתות המתחרות.

כשהשיקה את המכשיר, שלחה בלבקרי (BlackBerry) מסר חשוב, שהיא מעוניינת להישאר בשוק ייצור הסמארטפונים, וכדי לעשות זאת היא מוכנה להיענות לדרישת השווקים, וללכת על מערכת הפעלה אחרת משלה – זו הנפוצה ביותר בעולם.

ה-Priv כולל מקלדת חיצונית נשלפת, מסך מגע בגודל 5.4 אינץ' וברזולוציה של Quad HD. מערכת ההפעלה שלו היא גרסה 5.1.1 של אנדרואיד, עם ממשק ה-BlackBerry Hub. המעבד שהוא נושא הוא Snapdragon 808 של קוואלקום (Qualcomm), בעל מעבד משושה ליבות בכנולוגיית 64 ביט. המצלמה שלו היא בת 18 מגה-פיקסל עם מייצב תמונה אופטי. נפח האחסון המובנה בו הוא 32 ג'יגה-בייט, ויש אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס זיכרון. גם הסוללה שלו חזקה למדי, והיא בת 3,410 מילי-אמפר לשעה, ולדברי החברה מספיקה לשימוש של יום שלם ללא צורך בהטענה.

עצם זה שהמכשיר נושא את מערכת ההפעלה אנדרואיד, מנסה החברה להשיג בחזרה נתחי שוק שאבדו לה, לאחר שהבינה שיש כרגע בעולם שתי אופציות: iOS ואנדרואיד – בלי להעליב את מיקרוסופט (Microsoft) עם Windows Phone וסמסונג (Samsung) עם Tizen, ובלקברי עצמה עם מערכת BB10 שלה, ואחרות שמנסות עדיין להחדיר מערכות הפעלה משלהן.

BlackBerry Priv

BlackBerry Priv

כעת, בניסיון לשוב לימי הזוהר, רוצה בלקברי לחזור לקדמת הבמה עם מכשירי אנדרואיד, שמלבד היותם ברמה טכנולוגית גבוהה, הם מתבדלים מן המתחרים כולם, לפחות לפי דברי החברה, בהיבטי האבטחה שלהם.

החברה מבטיחה שהמכשיר החדש מעניק פתרון אמיתי לצורך של הלקוחות העסקיים לאפשר לעובדים ולמנהלים להישאר מחוברים ללא חשש מפגיעה באבטחת המידע של הארגון בשל השימוש בתקשורת ניידת. המכשיר מאפשר יכולת הצפנת שיחות ומידע ברמת ההצפנה הגבוהה ביותר שקיימת.

לפני כחודש אף הכריזה בלקברי, שהפתרונות של החברה הבת שלה, Good, קיבלו את ההסמכה לתקן EAL4+ שהוא תקן האבטחה הגבוה ביותר, המזוהה ברמה הבינלאומית תחת תוכנית Common Criteria, והוא נדרש בדרך כלל למוצרים הפועלים בסביבות הכוללות מידע ממשלתי רגיש. לדברי בלקברי, אין כיום בעולם ספק של שירותי ניהול מובייל (EMM) מלבדה, שהוסמכו לתקן האבטחה עבור שירותי אימייל, הודעות ודפדפן מאובטחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים