סיסקו קנתה את ליבה סמיקונדוקטור הישראלית תמורת 380 מיליון דולר

הסטארט-אפ הסודי למדי שהקימו אייל כהן ועופר עיני עוסק בפיתוח של שבבים ושאר מוליכים למחצה ● לא ברור האם סיסקו תעסיק אותם ואת שאר העובדים

עוד אקזיט ישראלי. ליבה סמיקונדקטור

ליבה סמיקונדוקטור (Leaba Semiconductor), חברת סטארט-אפ ישראלית סודית משהו, שעוסקת בפיתוח של שבבים ושאר מוליכים למחצה, נמכרה לענקית התקשורת סיסקו (Cisco). החברה, שהוקמה לפני שנתיים בלבד תחת השם ארנה סמיקונדוקטור (Arena Semiconductor), נמכרה תמורת 380 מיליון דולר – כך על פי דיווח בידיעות אחרונות.

עם זאת, לא ברור אם עובדי החברה ומקימיה יועסקו על ידי סיסקו. לחברת הענק יש מרכז פיתוח בישראל, שנחשב לגדול ביותר שלה מחוץ לארצות הברית.

מקימיה של ליבה הם אייל כהן, המשמש כמנכ"ל החברה, ועופר עיני, מנהל הטכנולוגיה הראשי שלה. עבור השניים מדובר במכירה שנייה של חברה שהם הקימו בתחום המוליכים למחצה. ב-2009 הם מכרו את דיון נטוורקס (Dune Networks) תמורת כ-200 מיליון דולר ליצרנית השבבים האמריקנית ברודקום (Broadcom), שם הם עבדו עד שפרשו והקימו את ליבה.

בימיה הקצרים יחסית עד כה השקיעו בליבה משקיעים בולטים בתחום וביניהם הקרן הישראלית פיטנגו (Pitango), הקרן האמריקנית בסמר (Bessemer Venture Partners) ואביגדור וילנץ, אחד היזמים הבולטים בשוק ההיי-טק בארץ.

לפי הדיווח, כהן ועיני מחזיקים רק בכ-2% ממניות החברה, כשפיטנגו מחזיקה בכ-15% ובסמר – בכ-13%. יצוין כי 53% ממניות ליבה מוחזקות בנאמנות.

למרות המכירה, לא חל בינתיים כל שינוי באתר החברה, שממשיך לשמור על סודיות תחת הכתוב: "ליבה היא חברת מוליכים למחצה ללא מפעל, שפועלת במצב הסוואה כדי לספק פתרונות חדשניים עבור אתגרי תשתית משמעותיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים