צובעים את ברצלונה בכחול לבן

יותר מ-150 חברות ישראליות משתתפות בביתן הלאומי בתערוכת הסלולר שנערכת בימים אלה בעיר ומציגות מגוון טכנולוגיות ● סקירה קצרה של כמה מהבולטות

הביתן הישראלי בתערוכת הסלולר העולמית MWC 2016 בברצלונה. צילום: אינס Baucells

נוכחות ישראלית נכבדת בתערוכת הסלולר העולמית בברצלונה: יותר מ-150 חברות מהארץ מציגות טכנולוגיות חדשניות בתחומים שונים בביתן הלאומי בתערוכת MWC, שנפתחה הבוקר (ב'). מדובר בחברות שמתמחות בתחומים שונים, כגון פרסום, חיבור למותג, שירות לקוחות ותוכן. זאת, לצד חברות ישראליות שיציגו בנפרד מהביתן הלאומי.

הביתן הישראלי הוקם על ידי מכון הייצוא ומשרד הכלכלה. הוא מתפרס על פני שטח של כ-500 מ"ר וכולל בתוכו את מתחם האפליקציות StartAppNation.

במסגרת התערוכה יתקיימו פגישות בין החברות הישראליות לגורמים בינלאומיים, שנקבעו מראש על ידי מערך הנספחים המסחריים של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה.

בין הטכנולוגיות המוצגות בביתן: קולר חכם שמצויד במערך חיישנים זעירים ולא פולשניים, המנטר את המצב הבריאותי של חיות המחמד; מכשיר איתור שמותקן במזוודה ומאפשר מעקב אחריה לאורך הטיסה; הטענה אלחוטית של מכשירים סלולריים ללא צורך בכבל טעינה; לחצן להזמנה חוזרת ומהירה של מוצרי צריכה; וטכנולוגיה לאיתור מוקדם של חנייה. כן מציגות החברות הישראליות טכנולוגיות בתחומי הבית החכם, הרפואה הדיגיטלית והסייבר – להגנה מפני חדירה למכשירים הניידים.

חברות מתחומים טכנולוגיים רבים מציגות בביתן הישראלי בתערוכת הסלולר העולמית MWC 2016 בברצלונה. צילום: אינס Bucells

חברות מתחומים טכנולוגיים רבים מציגות בביתן הישראלי בתערוכת הסלולר העולמית MWC 2016 בברצלונה. צילום: אינס Bucells

שלוש מבין החברות בביתן הלאומי מתמודדות בתחרויות שמקיימת הנהלת MWC:

אנגוג, שפיתחה טכנולוגיה המאתרת מראש את מקום החנייה הפנוי הקרוב ומודיעה מתי היא תתפנה, מתמודדת בקטגוריית Best Mobile Innovation for Automotive.

מג'יסטו, שפיתחה טכנולוגיה המייצרת סרטונים מתמונות וקטעי וידיאו במכשיר הנייד בצורה אוטומטית, מתמודדת בקטגוריית Best Mobile App Media, Film, TV or Video.

היי פארק, חברה בתחום הערים החכמות, שפיתחה פלטפורמה שיתופית לניתוח מידע עירוני, תוך שימוש אוטומטי בניתוח תמונה ממוחשב, מתמודדת בתחרות 4YFN בקטגוריית IoT.

ממציאות מדומה ועד הפרעות שינה

עוד חברה ישראלית מעניינת שמשתתפת בתערוכה היא WakingApp, שפועלת בעולם המציאות המדומה. החברה משיקה ב-MWC פלטפורמה שמאפשרת ליצור סביבת מציאות מדומה. לשם המחשה, היא יצרה גרסת VR של הביתן הישראלי, בו ניתן יהיה לראות את המוצרים השונים ואפילו להעביר את הביתן למקומות רחוקים, למשל מאדים.

חברה נוספת, SleepRate, היא סטארט-אפ שמציע ניתוח של בעיות שינה ופתרון אופציונאלי להן. מנהלת החברה, ד"ר אנדה בהרב, הקימה אותה על בסיס מחקר בן עשור שביצעה בנושא.

רמזי גבאי, יו"ר מכון הייצוא, ציין כי "הביתן הישראלי, שמוקם זו השנה השביעית בתערוכה, מספק למבקרים בה הצצה לטכנולוגיות ולפתרונות החדשניים שמפתחות החברות הישראליות, וימשוך אליו מבקרים רבים בדרגים בכירים מחברות בינלאומיות מובילות".

הוא ציין ש-"השנה מביאות החברות הישראליות את תחומי הסייבר והאינטרנט של הדברים למרכז הבמה, ומציגות פתרונות לחיבור מכשירים לרשת וכן טכנולוגיות להגנה על המכשירים והרשת. כמו כן, השנה אנחנו רואים גידול בהשתתפות של החברות המציגות טכנולוגיות מרתקות בתחומי התוכן והמדיה הדיגיטלית".

לדברי אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ, "במהלך האירוע צפויות יותר מ-3,000 פגישות עסקיות של החברות הישראליות עם לקוחות מעניינים מרחבי העולם, בהם חברות טלפוניה, חברות רכב וגופי מדיה, כמו אפל (Apple), אאודי (Audi), סוני (Sony), טאטא (Tata) ויצרנית המכשור הלביש גארמין (Garmin)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים