Ettorney: מקימים חברה במהירות ובזול

תהליך רישום חברה לא השתנה כבר עשרות שנים ● הכירו סטארט-אפ הרוצה לסייע לבעלי עסקים לעשות זאת במינימום זמן וכסף, להעשיר את הסביבה העסקית בישראל ולשפר את דירוגה במדדים בינלאומיים הבוחנים את קלות עשיית העסקים

עו"ד רון הדר, מנכ"ל ומייסד Ettorney. צילום: יח"צ

מאחורי הליכים משפטיים המלווים בפתיחתה של חברה, נמצאים נותני שירות דוגמת משרדי עורכי דין שגובים לא מעט כסף על כל הליך, פשוט ככל שיהיה.

סטארט-אפ ישראלי חדש מאפשר ליזמים לבצע פעולות טכניות אלו בצורה מהירה וזולה יותר, ומתחיל בהליך של פתיחת חברה חדשה בישראל.

לדברי עו"ד רון הדר, מנכ"ל ומייסד Ettorney, "הפלטפורמה של Ettorney תסייע לבעלי עסקים לרשום חברה במינימום זמן וכסף. נסייע להעשיר את הסביבה העסקית בישראל ואף לשפר את הדירוג של המדינה במדדים בינלאומיים הבוחנים את קלות עשיית העסקים".

החברה משיקה את הפלטפורמה האינטרנטית הראשונה בישראל לרישום מהיר של חברה בע"מ. התהליך מתנהל בשלושה שלבים פשוטים: מייסד החברה ממלא באתר טופס מקוון בתהליך שנמשך כחמש דקות; עורך דין מטעם Ettorney יוצר קשר עם המייסד לתיאום מועד לחתימה על המסמכים; המייסד מקבל בדואר אלקטרוני בתוך כ-24 שעות תעודת התאגדות הכוללת את שם החברה ומספרה (ח.פ.). עלות השירות הינה 499 שקלים לא כולל מע"מ.

העניין ברישום והקמת חברות חדשות גובר בימים אלה עם הורדת מס החברות מ-26.5% ל-25%, החל מה-1 לינואר, והצהרות משרד האוצר המרמזות על כוונה להוריד את מס החברות ב-3%-2% נוספים בשנים הבאות.

עשרות שנים אותו דבר

בעשור האחרון נרשמו מדי שנה בין 13 אלף ל-17 אלף חברות חדשות. בשנת 2015 נרשם שיא בהקמת חברות בעשור האחרון, עם רישומן של 16,779 חברות חדשות. Ettorney מעריכה כי גם ב-2016 יישבר שיא ברישום חברות חדשות בעקבות הורדת מס החברות. על פי תחזית החברה, כבר ברבעון הראשון של 2016 צפויות להירשם כ-7,500 חברות חדשות, ובכל שנת 2016 יירשמו כ-20 אלף חברות.

הדר, פעיל בתחומי יזמות ההיי-טק, בעל שתי חברות סטארט אפ בתחום המדיה ושימש בין היתר כסמנכ"ל הפיתוח העסקי של פלטפורמת ההשקעות iAngels, מסביר כי "התהליך של Ettorney מיועד לחסוך 1,500 עד 2,500 שקלים, לא כולל מע"מ, בשכר הטרחה עבור רישום חברה ו-10-14 ימים להשלמת התהליך. כיום, על מנת להקים חברה בישראל מייסד החברה נדרש לאתר עורך דין, לקיים עמו פגישה בתשלום ולהסתכן בכך שהתהליך יתעכב או ידרוש עלויות נוספות ובלתי צפויות. עיכובים ועלויות אלה יכולים להיווצר במידה ומתרחשות טעויות או במידה ושם החברה אינו מאושר על ידי רשם החברות. כמו כן, תהליך זה כולל פעולות עתירות זמן כגון מילוי ידני של טפסים מפורטים ושליחויות לרשם החברות בירושלים".

"עבדתי בשני צדי המתרס", מספר הדר, "הן כעורך דין בתחום ההיי-טק והן כיזם שהקים חברות סטארט-אפ, וחוויתי מקרוב את הבעייתיות בתהליך הקיים של רישום חברה. תהליך זה לא השתנה כבר עשרות שנים. במקביל, האינטרנט מאפשר לבצע פעולות סטנדרטיות במינימום זמן וכסף והמגמה הזו מערערת את ענף עריכת הדין העולמי. כחלק מהחזון של Ettorney לקדם דיגיטציה של שירותים משפטיים, אנו מביאים לישראל פלטפורמה מקוונת שמאפשרת לבצע רישום חברות בצורה המהירה, המשתלמת והידידותית ביותר".

נקודת מבט

Ettorney באים לפשט את הפעילות המשפטית ובדומה ל-LawGeex  מציעים דרכים להזניק את העולם המשפטי לאינטרנט.

החברה תציע מוצרים נוספים בהמשך דוגמת פתיחת חברה בחו"ל, פתיחת חשבון בנק ועוד, ותאפשר להקל על הזמנים ועלויות ונטרול בירוקרטיה מיותרת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים