נטפליקס סיימה את העברת כל שירותי הסטרימינג שלה לענן

התהליך נמשך שבע שנים והסתיים בחודש שעבר ● מדובר בהודעה לא פחות דרמטית מכניסת השירות ל-130 מדינות בבת אחת ● עסקי ה-DVD של החברה נשארים בדטה סנטר שלה

נטפליקס

אחרי תהליך שנמשך שבע שנים, נטפליקס (Netflix) הודיעה באחרונה שהחל מינואר, כל שירותי הסטרימינג של הווידיאו שלה מצויים על הענן. מאז הודיעה נטפליקס שהיא עוברת להשתמש בשירותי אחסון אוף-סייט, הפכה החברה דוגמה לשאר החברות (תוכן ואחרות) המעוניינות לעבור לענן.

במקרה של נטפליקס, המרוויחה הגדולה היא אמזון (AWS), כשנהנית אחרת היא גוגל (Google), שבענן שלה משתמשת ענקית הסטרימינג עבור אחסוני ארכיון מסוימים. יש לציין שנטפליקס ממשיכה להפעיל דטה סנטר, המיועד לעסקי ה-DVD שלה.

ההודעה של נטפליקס דרמטית לא פחות מהודעתה בחודש שעבר לפיה היא מתחילה לשדר ב-130 מדינות נוספות ברחבי העולם, כולל בישראל. הנחת היסוד של האחסון בענן היא שהספקית יכולה לעשות עבודה טובה יותר בכל מה שקשור לניהול של שרתים ויחידות אחסון, המתפרסים על פני מספר רב של דטה סנטרים. מיקור-החוץ הזה חוסך לנטפליקס כאב ראש רציני ומאפשר לה להתמקד בתחום העיקרי שבעזרתו היא מצליחה כל כך – התוכן המשודר. מחקרים בארצות הברית מראים שבשעות הפריים טיים, 37.5% מתעבורת הרשת מקורה בסטרימינג של נטפליקס בלבד.

בהודעה בבלוג של החברה נכתב כי "אנחנו סומכים על הענן בכל מה שקשור למחשוב ולאחסון הסקלביליים: הלוגיקה העסקית שלנו, העיבוד והניתוח של ה-Big Data מהלקוחות שלנו, המלצות, טרנסקודינג ומאות פונקציות אחרות, שנמצאות בבסיסה של אפליקציית הנטפליקס. הווידיאו מגיע ללקוחות שלנו באמצעות מערכת שילוח התוכן Netflix Open Connect, שמפיצה באופן גלובלי כדי לספק את השירותים של נטפליקס ללקוחות שלה".

עכשיו נותר לחכות ולראות מי תהיה החברה הגדולה הבאה בתור שתעשה את הצעד לענן. אנחנו, באנשים ומחשבים, נמשיך לעקוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים