פוקוס טלקום הטמיעה שרת זמן מבוסס שעון אטומי ברשות לניירות ערך

השעון הוטמע לצורך סנכרון וחתימת זמן ברשות ● היקף העסקה עומד על עשרות אלפי שקלים

אהוד שרר, יו"ר קבוצת פוקוס טלקום

קבוצת פוקוס טלקום הטמיעה ברשות לניירות ערך שעון זמן מדויק, מבוסס שעון אטומי – ברשת ה-IT. על פי הערכות בשוק היקף העסקה עומד על עשרות אלפי שקלים.

פוקוס טלקום שימשה כספק ואינטגרטור של שרת זמן מבוסס שעון אטומי בחיבור GPS, מתוצרת MicroSemi\Symmetricom. תפקיד השעון הוא לסנכרן את רשת המחשבים ברשות לניירות ערך, ולדאוג לכך שהחתימה הדיגיטלית המוצפנת, אשר מבוצעת במערכות הרשות – תהיה מסונכרנת עם חותמת זמן מדויקת.

התקינה העולמית בתחום, מתייחסת לדרישת חותמת זמן מאובטח – בכל העברה כספית בבנקים ובמסחר בורסאי, כמו כן עם כל חתימה דיגיטלית.

השעונים האטומיים נחשבים לשעונים מדויקים ביותר, והם מגיעים לרמת דיוק בעלת סטייה של שנייה אחת כל 300 שנים, נתון המשקף רמת דיוק שהיא בערך פי 1,000 יותר מדויקת משעוני קוורץ. השעונים האטומיים מבוססים על מדידת "תקתוקים" – הקצב שבו האלקטרונים נעים סביב גרעין אטום.

אהוד שרר, יו"ר קבוצת פוקוס טלקום, הסביר כי "כדי לבצע פעילויות כספיות בכלל וחתימה דיגיטלית בפרט, מערכות המחשבים אשר מבצעות פעילות זו – מחויבות להיות מסונכרנות ממקור שעון מאובטח. המקור המאובטח מגן מפני פריצות סייבר, אשר עשויות לגרום נזק בל ישוער". עוד הוסיף שרר כי "הסנכרון וחותמת הזמן מתבצעים באמצעות מערכת, אשר מורכבת ממערך של מקלטי GPS, הקולטים את אותות השעונים האטומיים – המותקנים בלווייני ה-GPS אשר סובבים את כדור הארץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים