אקטיביו מטמיעה במשרד האוצר מערכת ניהול; ההיקף: שני מיליון שקלים

מערכת ניהול התקציב החדשה תהיה מבוססת על פתרון של חברת התוכנה הגרמנית Jedox, המספקת תשתיות טכנולוגיות לניהול תהליכי תכנון, תקצוב ודיווח כספי

ראשי התעשייה עומדים מאחורי התוכנית של שר האוצר, משה כחלון. צילום: ויקיפדיה

אקטיביו (Actiview) הישראלית מטמיעה במשרד האוצר מערכת לניהול מסגרות תקציב המדינה. הפרויקט החל ברבעון האחרון בשנה החולפת, וצפוי לעלות לאוויר בעוד כחודשיים. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בכשני מיליון שקלים.

מערכת ניהול התקציב החדשה תהיה מבוססת על פתרון של חברת התוכנה הגרמנית Jedox, המספקת תשתיות טכנולוגיות לניהול תהליכי תכנון, תקצוב ודיווח כספי. אקטיביו תספק, תטמיע ותתחזק את המערכת. בנוסף, היא תספק את הידע, ההכשרה, הליווי והייעוץ בעבודות התחזוקה והפיתוחים בפרויקטים עתידיים סביב המערכת.

המערכת תשמש בשלב הראשון כשישים משתמשים במשרד האוצר, הממונים על ניהול ותפעול תקציב המדינה. בשלבים מתקדמים יותר המערכת תרחיב את פעילותה ותשרת מאות משתמשים, הממונים על התקציב במשרדי הממשלה השונים. המערכת תשמש את אגף התקציבים לתכנון מסגרות התקציב והיא מיועדת לתמוך בתהליכים להכנת תקציב מדינה רב-שנתי, כולל יכולת שליטה של עד חמש שנים קדימה.

יצירת התחייבויות עתידיות בתקציב המדינה

המערכת תתמוך בתהליכי יצירת התחייבויות עתידיות בתקציב המדינה, מה שמכונה "נומרטור" – אשר אושרו באחרונה על ידי הממשלה. "נומרטור" נועד למנוע חריגות תקציביות בשנים שמעבר לשנות התקציב המאושרות. כך, ה"נומרטור" אוסף תחזיות תקציביות לשנים הקרובות, שיראו לממשלה בזמן אמת, אם ועד כמה, החלטותיה חורגות מהמסגרת הרב־שנתית המותרת. המערכת תציג אם קיים חוסר מצד הכנסות המדינה ממסים, וכתוצאה מכך תציג גם את גודל הגירעון הצפוי. התחזיות הללו יוצגו לממשלה ולציבור אחת לחצי שנה והמערכת אמורה לשמש את הממשלה להתנהלותה השוטפת. אם ה"נומרטור" יראה כי החלטות תקציביות של הממשלה יובילו לחריגה מהמסגרת הרב־שנתית, היא תצטרך להציג מאיפה תקצץ את תקציב המדינה לשנים הבאות – כדי לאפס את החריגה.

עוד תתמוך המערכת בתהליך עדכון התפתחויות התקציב כתוצאה מגידול טבעי, מה שמכונה נוסחת "טייס אוטומטי". כך, המערכת חוזה כיצד צפויים לגדול תקציבי משרדי הממשלה בשנים הקרובות, כתוצאה מתהליכים טבעיים כמו גידול במספר הילדים, הקשישים והמכוניות.

המערכת החדשה תחליף מערכת קיימת אותה הקים משרד האוצר לפני כמה שנים בפיתוח עצמי. המערכת תומכת בממשקים עם מערכת ה-ERP מרכבה, לניהול המשאבים במשרדי הממשלה, ועם בסיסי נתונים נוספים בהם נעשה שימוש במשרד האוצר. המערכת גם כוללת תמיכה בדרישות אבטחת מידע ובמדיניות ההרשאות הנהוגה במשרד האוצר ובעבודתו עם משרדי ממשלה אחרים.

ד"ר לירן אדליסט, שותף וסמנכ"ל תחום ייעוץ ושירותים פיננסיים באקטיביו

ד"ר לירן אדליסט, שותף וסמנכ"ל תחום ייעוץ ושירותים פיננסיים באקטיביו

ד"ר לירן אדליסט, שותף וסמנכ"ל תחום ייעוץ ושירותים פיננסיים באקטיביו, ציין כי "תכנון תקציב המדינה הוא תהליך ליבה בכלכלת ישראל ובעל חשיבות לאומית. המערכת החדשה תספק יכולות תכנון מתקדמות מדרג קברניטי המדינה וממשלת ישראל – ועד לדרגי הביצוע באגף התקציבים במשרד האוצר. הטכנולוגיה של Jedox מאפשרת ראייה מקיפה וכוללת של תקציב המדינה, ניתוח התקציב, והכנת תחזיות לעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים