כמה שילמה גוגל כדי לקבל בחזרה את כתובת הדומיין שלה?

סטודנט רכש את הדומיין ב-12 דולר בלבד ● כמה שילמה הענקית בכדי לקבל את שנלקח ממנה? מיליוני דולרים? אולי יותר ממיליארד? אפילו לא קרוב למה שאתם חושבים

מה שלוקחים - צריך לדעת גם להחזיר. אילוסטרציה: BigStock

כידוע, אחת לזמן מה חובה לחדש את רכישת הדומיין. כל דומיין. אחרת עלולים לאבד אותו. במיוחד אם אתם גוגל (Google), שיושבת על הכתובת המבוקשת ביותר בעולם – Google.com. בספטמבר האחרון הבחין סטודנט אמריקני בשם סאן-מיי ווד בפרסום אטרקטיבי במיוחד ב-Google Domains, שהציע למכירה את כתובת האינטרנט היוקרתית של ענקית מנוע החיפוש בעבור 12 דולר בלבד. מה עשה? רכש לו אותה.

לאחר המעשה, ואולי גם לאחר שנלחץ ממעשיו, סיפק ווד התראה לגוגל, שבתגובה ביטלה את הרכישה מיד, והפגיזה אותו בהצעת פיצויים שפשוט אי-אפשר לסרב לה – 6,006.13 דולר. לכאורה מדובר בתשואה לא רעה, בכלל בהתחשב בהשקעה המועטה ובמאמץ לבצע אותה שארך קצת יותר מדקה, אבל מאידך זה לא בדיוק הסכום שאפשר היה לצפות שענקית האינטרנט תהיה מוכנה לשלם בכדי להשיב את הכתובת שעליה בנויים כל עסקיה, שהיקפם מיליארדי דולרים, בשלום הביתה.

איך למעשה הגיעה גוגל לסכום המשונה והאפילו לא עגול הזה? ככל הנראה 6,006.13 הוא פשוט המספר שמתקבל כשמתרגמים את המלה "גוגל" מבחינה מספרית. "תפזלו קצת ותראו את זה!", כתבה החברה ממאונטיין וויו בבלוג שלה, בו פרטה אודות Google Security Reward Programs – תכנית שנועדה לשלם לאנשים, כמו ווד, שמוצאים את נקודות תורפה במוצרי החברה.

ווד, שלומד כיום במכללת Babson במסצ'וסטס, עבד כאסטרטג חשבון בגוגל בין השנים 2007 ל-2012. הוא טען כי גלש ב-tracker של החברה בספטמבר כשראה ש-Google.com מוצע למכירה. הוא קנה את הכתובת, אבל מיד "הסגיר" את עצמו בחזרה לענקית האימתנית.

במקום להכניס את סכום הפיצוי לכיסו, ביקש ווד מהחברה לתרום אותו ל-Art of Living IndiaFoundation, עמותה הומניטרית וחינוכית שמקום מושבה בהודו. החברה הסכימה ואף הכפילה את הסכום ל-12,012.26 דולר. "אני עדיין אוהב את החברה, ואת מה שהיא עושה ופועלת למענו", אמר ווד להפינגטון פוסט (Huffington Post) בשנה שעברה."זה היה מאוד נדיב מצידה להציע להכפיל את הגמול מכיוון שהוא הלך למטרות צדקה", סיכם הסטודנט באופטימיות את התגלגלות העניינים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים