למרות הקיפאון בכלל המשק: ייצוא ההיי-טק עלה ב-4%

העלייה הושפעה בעיקר מענפי התרופות, כלי הטיס והרכיבים האלקטרוניים – כך עולה מנתוני התאחדות התעשיינים ● שרגא ברוש, נשיא ההתאחדות: "הקיפאון גורם לנזק עצום למשק"

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים. צילום: פלי הנמר

הייצוא הישראלי נמצא במצב של קיפאון, אלא שיש תחום אחד שעולה – ההיי-טק; כך על פי הנתונים הרבעוניים שפרסמה התאחדות התעשיינים. הייצוא של הטכנולוגיה העילית, כפי שמכונה הענף בהתאחדות, עלה ברבעון האחרון של 2015 ב-4%.

צמיחה זו נגזרת מעלייה במרבית ענפי ההיי-טק: הייצוא בענף התרופות (ביו-מד) צמח ב-25%, בכלי הטיס נרשמה עלייה של 15% וברכיבים האלקטרוניים – של 9%. עליות אלה קוזזו בחלקן על ידי ירידה של 7% בייצוא ענף הציוד האלקטרוני.

הקיפאון ברבעון האחרון של 2015 נרשם לאחר שברבעון השלישי שלה חלה עלייה של 5.4% בייצוא. הסיבות לכך הן ירידות בייצוא במרבית קבוצות ענפי התעשייה, שלצד קבוצת ענפי הטכנולוגיה קוזזה על ידי עלייה בענף הכרייה והחציבה.

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, אמר כי "הקיפאון בייצוא יוצר נזק עצום למשק הישראלי. על ממשלת ישראל לעשות כל שיכולתה, ויש מה לעשות, כדי לשנות מגמה שלילית זו ולהחזיר את הייצוא למגמת צמיחה".

הוא ציין ש-"בימים אלה אנחנו עובדים עם הממשלה על תוכנית להעלאת הייצוא והפריון שאם תיושם במלואה, צפויה להעלות את רמת הצמיחה ל-5%-6% החל מ-2020".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים