יאהו הודיעה כי תחתוך 15% מכוח העבודה שלה ותסגור יחידות עסקיות

החברה צפויה להכריז על תוכניות הפיטורים לאחר שיפורסמו התוצאות הרבעוניות שלה ● טרם פורסמו פרטים אודות היחידות הספציפיות שעתידות להיסגר

קלולסית. מריסה מאייר. צילום: יאהו, מתוך ויקיפדיה

מנכ"לית יאהו (Yahoo), מריסה מאייר, מתכוונת לחשוף תכניות של החברה לקיצוץ עלויות, הכוללות הורדת 15% מכוח העבודה של החברה – שהם בערך 1,600 משרות – וסגירת כמה יחידות עסקיות, כך דיווח אתמול הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) שציטט גורמים יודעי דבר.

החברה צפויה להכריז על תכניות הייעול לאחר שיפורסמו תוצאות הרבעון הרביעי שלה. טרם פורסמו פרטים אודות היחידות העסקיות הספציפיות שעתידות להיסגר.

דוברת יאהו אמרה כי החברה אינה יכולה להגיב לפני שישוחררו הפרטים אודות רווחי הרבעון. עד כה לחצו משקיעים פעילים על הנהלת החברה מסנטה קלרה למכור את עסקי הליבה שלה ולא ללכת על ספין-אוף, וזאת למרות שהמכירה הייתה צפויה להיות כרוכה ביותר מסים.

בחודש שעבר שלחה המשקיעה הפעילה, Starboard Value האמריקנית, מכתב ליאהו, שיועד למאייר ולצוות שלה, אשר העלה את האפשרות למאבק פרוקסי. מהמכתב השתמעת הציפייה כי מאייר ומנהלים בכירים אחרים יעזבו את החברה, אבל הדברים נאמרו רק כסאבטקסט ומבלי לנקוב בשמה המפורש של המנכ"לית השנויה במחלוקת. עכשיו לא ברור אם התכנית שעליה צפויה מאייר להכריז תספק את הדרישות של המשקיעים, אבל יש להניח שקיצוץ עלויות יהפוך את יאהו ליותר אטרקטיבית בעבור קונים אפשריים.

פראן שאמו, מנהלת הכספים הראשית של וריזון (Verizon), אמרה בתחילת דצמבר כי חברת התקשורת האמריקנית עשויה להיות מעוניינת ברכישת יאהו, אם זו תעמוד למכירה. קונים פוטנציאליים אחרים יכללו חברות תקשורת וחברות השקעה פרטיות, כך טוענים אנליסטים.

יורדת וסוגרת ויורדת

נכון ל-30 ביוני 2015 העסיקה יאהו כ-11 אלף עובדים, כך על-פי אתר האינטרנט שלה. מדובר בירידה במספר העובדים לעומת כ-12,500 עובדים במשרה מלאה ומה שהחברה כינתה עובדי קבלן קבועים, שעליהם דווח ב-31 בדצמבר 2014.

בשבוע שעבר אישרה יאהו תכניות לסגור את משרדיה בארגנטינה ובמקסיקו. החברה סירבה לפרט כמה משרות הושפעו מההחלטה על הסגירה, אבל אמרה שהמשרדים היו קטנים והתמקדו במכירות. לאורך השנים נאבקה יאהו בכדי להרחיב את העסקים שלה באינטרנט, שכללו מכירת מודעות תצוגה וחיפוש באתרי החדשות והספורט שלה ובשירות הדואר האלקטרוני, וזאת לנוכח התחרות הקשה מול גוגל (Google) של אלפבית (Alphabet) ומול פייסבוק (Facebook). מאמציה של מאייר לחולל תפנית במצב החברה לא ממש צלחו והניבו השפעה ממשית קטנה בלבד עד כה.

ההכנסות של יאהו אפילו נפלו מעט מאז שמאייר לקחה את השליטה על הגה החברה באמצע 2012, וחלקה של החברה בחיפושים באינטרנט בארצות הברית לא השתנה במהלך שלוש השנים האחרונות של כהונתה של מאייר, שלא הצליחה להעמיד את השירות כאלטרנטיבה מול מובילת תחום החיפוש הבלתי מעורערת, גוגל.

מניות יאהו נפלו ב-1.2% ל-29.14 דולר, במסחר אחר הצהריים של יום שני. נכון לשישי האחרון ניתן לומר כי המניה איבדה כשליש מערכה במהלך השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים