לומדים סינית: סטארט-אפים ישראליים במסע אחר משקיעים

בכירים מ-19 חברות סטארט-אפ כחול לבן הציגו את פיתוחיהן בפני כ-300 משקיעים מסין בוועידת וידיאו מאוניברסיטת תל אביב לשלושה מוקדים במדינת הענק

איריס טאוסיג, מנהלת יחידת השיווק בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב

הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב אירחה ועידת וידיאו של כ-300 משקיעים מסין, המעוניינים להשקיע בחברות ישראליות. הועידה היא יוזמה של ארגון ZCVA, ארגון קרנות ההון סיכון והון פרטי מסין, בו חברים משקיעים מכל רחבי סין.

האירוע שודר בשידור חי מארבע זירות: בנוסף לתל אביב היו גם בייג'ין,שנחאי וגאנג'ו. החברות, פרט למובילאיי (Mobileye) שכבר הנפיקה, היו חברות סטארט-אפ בשלות. דיויד הוברמן, מנהל מכירות במובילאיי, שהיתה הראשונה מבין 19 החברות שהציגו בכנס, אמר כי מטרתו "אינה גיוס משקיעים אלא יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים".

החברות היו מגוונות בתחומים שונים: ציוד רפואי, חומרה, אינטרנט, מכשירים ניידים, אנרגיה, סביבה ועוד. לדוגמה, יאיר דנגור ממדיצ'יני אסיה המפתחת ציוד למעבדות פוריות, חיפש שותף עסקי שיעזור לחברה להגיע לבתי החולים בסין והשקעה של 10 מיליון דולר כדי להקים מרכזי פוריות פרטיים בסין, שיזכו לביקוש כתוצאה מביטול מדיניות הילד האחד.

עופר חרפק, יו"ר ומנכ"ל אוקסיטון, הציג מערכת למעקב אחר מצבם של חולים כרוניים במחלות ריאה – בעיקר COPD – בביתם, באמצעות צמיד המשדר את נתוני החולה לענן כך שניתן לראותם גם באפליקציה במכשיר הנייד וגם על שולחנו של הרופא.

חשיפה רחבה לקהילת העסקים הסינית

נציגי החברות בישראל הציגו בקצרה את החברה ואת מטרת גיוס ההון, וענו לשאלות המשקיעים הסיניים ובכלל זה שאלות על המודלים העסקיים, שלבי פיתוח, אישורי רגולציה ועוד.

הועידה אפשרה לחברות הישראליות חשיפה רחבת היקף לקהילת העסקים הסינית, הן בגיוס הון והן בפיתוח הקשרים העסקים. 18 חברות ישראליות מתחומי פעילות מגוונים לקחו חלק באירוע.

בשיחה עם אנשים ומחשבים אמרה איריס טאוסיג, מנהלת יחידת השיווק בפקולטה לניהול, כי האירוע הוא יוזמה של ZVCA והפקולטה לניהול בשיתוף קרן הון הסיכון אינפיניטי. "בשנה שעברה הם עשו תחרות של חברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים. השנה החליטו ללכת על חברות ב-STAGE 2 . מלבד החברות הקשורות לאינפיניטי, שאר החברות היו של בוגרי הפקולטה לניהול, כחלק מהשירות שלנו לבוגרים שנמשך שנים רבות גם לאחר סיום הלימודים".

שלוש מהחברות הללו יזכו להשקעה מגורמים סיניים, זאת לאחר שוועדת שיפוט תקבע את הזוכים. אבל לדברי טאוסיג, אם חברה שלא נכללה בשלישיית הגמר תעניין את אחד מ-300 המשקיעים הסינים שהשתתפו באירוע, היא תזכה להשקעה מהן.

פנג ז'י-וואנג, עיתונאי טכנולוגיה סיני המוצב בישראל ואשר היה מעורב בארגון האירוע, אמר כי "למשקיעים יש עניין בישראל ויש להם המון שאלות. אני מאמין שלאחר הועידה הזו ייפתחו הרבה הזדמנויות בין משקיעים ושותפים סיניים עם החברות הישראליות. ראוי לציין כי בין המשקיעים נמצא גם דייויד יאנג, מנהל קבוצת פוסון (Fosun) , החברה שכמעט רכשה את הפניקס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים