הקטור רואיז, יו"ר AMD והמנכ"ל שלה לשעבר, חשוד בפרשת הסחר במידע פנים

רואיז חשוד, כי העביר מידע פנימי לדניאל צ'ייסי, מנהלת בכירה בחברת ההשקעות ניו-קאסל, שנאשמת אף היא בפרשה ● בין הבכירים הנוספים שנאשמים בפרשה נמצאים המיליארדר ראג' רג'אראטנאם, רוברט מופט, סגן נשיא בכיר ביבמ ומי שהוזכר כמה פעמים כמועמד לתפקיד יושב ראש החברה, ורג'יב גואל, מנהל קרן ההשקעות האסטרטגיות של אינטל

הקטור רואיז, יושב ראש AMD והמנכ"ל לשעבר שלה, חשוד במעורבות בפרשת המסחר במידע פנים של בכירי תעשיית ההון סיכון וה-IT האמריקנית – כך פורסם בסוף השבוע בארצות הברית.

הרשויות האמריקניות חושדות, כי קרן הגידור האמריקנית גלאון (Galleon), שהקים המיליארדר ראג' רג'אראטנאם, ניזונה ממידע פנימי על חברות וקרנות הון-סיכון וגידור. נגד רג'אראטנאם ושישה בכירים נוספים הוגש כתב אישום. השבעה, ביניהם רוברט מופט, סגן נשיא בכיר ביבמ (IBM), הואשמו בכך שגרפו רווחים של 20 מיליון דולרים כתוצאה מהונאה בתחום ההשקעות וקרנות הגידור. במסגרת הפרשה, הם נאשמים שהעבירו לכאורה מידע פנימי וסחרו על בסיסו במניות, תוך הפקת רווחים אסורים. הפרשה כונתה על ידי אנשי התביעה בארצות הברית "פרשת העברת המידע מבוסס מסחר פנים הגדולה בהיסטוריה".

רואיז חשוד, כי העביר מידע פנימי לדניאל צ'ייסי, מנהלת בכירה בחברת ההשקעות ניו-קאסל (New Castle), שכבר הואשמה בפרשה. רואיז היה המנכ"ל השני של יצרנית השבבים, ופרש מתפקידו בשנה שעברה. לטענת התביעה, רואיז היה זה שאחראי על תוכנית הארגון מחדש וההפרדה בין קווי הייצור של AMD.

מפרסום חלקים משיחות שהוקלטו על ידי סוכני ה-FBI בפרשה עולה, כי צ'ייסי ניהלה שיחות עם בכיר ב-AMD, והוא עדכן אותה על התוכנית לפיצול העסקי והארגון מחדש בחברה. מועד השיחה תוארך כספטמבר 2008, עוד בטרם פורסם באופן רשמי על ההפרדה בעסקי AMD. כעת הוברר שהמנהל הבכיר הוא רואיז. יצוין, כי רואיז אינו נאשם בשלב זה בביצוע עבירה, ואנשי התביעה לא יודעים כיצד, אם בכלל, הוא הפיק רווחים בשל העברת המידע הפנימי הזה לצ'ייסי.

מופט הושעה לאחר חשיפת הפרשה מתפקידיו כמזכיר הדירקטוריון של יבמ וסגן נשיא בכיר ומנהל חטיבת המערכות והטכנולוגיות בחברה. במסגרת תפקידו הוא היה אחראי על מכירות שנתיות של שרתים וחומרה בהיקף של 19 מיליארד דולרים, לצד פיתוח התחום. שמו הוזכר לא פעם כאחד המועמדים לרשת את סם פלמיסאנו, יושב ראש יבמ.

עצורים נוספים בפרשה, שכבר הוגשו נגדם כתבי אישום, הם צ'ייסי ומארק קורלנד, בכירים בניו-קאסל; אניל קומאר, בכיר בחברת הייעוץ מקינזי (McKinsey); ורג'יב גואל, מנהל קרן ההשקעות האסטרטגיות של אינטל (Intel). הם נאשמים בכך שניהלו רשת של מסחר במידע פנים שבו השתמשו לתועלתם במניות של AMD, גוגל (Google), פוליקום (Polycom) וחברות נוספות. אנשי התביעה בארצות הברית חושדים, כי רג'אראטנאם היה "המוח" מאחורי הפרשה.

הסתעפות נוספת בפרשה אירעה שבוע שעבר, כאשר נחשף, כי רומי צ'אן, עובדת לשעבר באינטל, היא זו ש-"העבירה מידע מסווג מסחרית", כדברי התביעה, לאחד מנציגי קרן גלאון. המידע כלל פרטים על מוצרי אינטל ומחיריהם, לצד רשימת לקוחות של ענקית השבבים. בתחילת העשור הודתה האן במעשים אסורים דומים, ונגזר עליה מעצר בית למשך חצי שנה. אמצעי התקשורת בארצות הברית דיווחו, כי צ'אן, סוחרת בורסה בת 51, היא עדת המפתח שסייעה לחוקרי ה-FBI בחקירת הפרשה הנוכחית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים