יד ושם מהדק את הקשר עם חברות סטארט-אפ ישראליות

מטרת המוסד בפעילות זו היא חלק מהרצון להנחיל את הזיכרון הציבורי של השואה לדור הצעיר - על בסיס רעיונות של צעירים

צילום אילוסטרציה: BigStock

יד ושם מהדק את הקשר שלו עם חברות סטארט-אפ ישראליות, ופועל למימוש חלק מהרעיונות שלהן. זאת, כחלק מתפיסת המוסד, לפיה המיקוד צריך להיות בהנחלת הזיכרון של השואה באופן ידידותי, בהיבט חוויית המשתמש – עבור הדור הצעיר.

בסוף אוקטובר האחרון הכריזה HP על הזוכים בהאקתון – היסטוריה פוגשת חדשנות, המהווה נדבך נוסף במערכת היחסים המתמשכת בין החברה ויד ושם, המרכז העולמי לזכר השואה. הזוכים, אשר נבחרו על ידי פאנל מכובד של שופטים, ובנוכחות שר החינוך, נפתלי בנט ויו"ר יד ושם, אבנר שלו, השתמשו בפתרונות ה-Big Data של HP על מנת לפתח דרכים חדשות לחשיפת מידע אודות השואה. מדובר בנפח של יותר מ-1 פטה בייט של מידע בלתי-מובנה, המאוחסן בארכיוני המרכז.

ההאקתון ארך שבועיים ימים וכלל יותר מ-200 משתתפים, ביניהם, מפתחים, סטודנטים ועובדי HP בישראל, אשר שקדו על פיתוח קוד ויצירת אפליקציה המקנה חוויה דיגיטלית, שנועדה להנגיש את המידע היושב בארכיוני יד ושם, לעולם כולו.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר היום (ד') מיכאל ליבר, מנהל אגף טכנולוגית מידע, יד ושם, כי "אנו עוסקים רבות במציאת ובפיתוח של פתרונות דיגיטליים, לטובת שימור החיות של ההיסטוריה עבור הדורות הבאים, ושימור זיכרון השואה – על בסיס השימוש בטכנולוגיה".

מיכאל ליבר, מנמ"ר יד ושם. צילום: קובי קנטור

מיכאל ליבר, מנמ"ר יד ושם. צילום: קובי קנטור

עוד הוסיף ליבר כי "אנו עסוקים בלא הרף בחיפוש דרכים כדי להשתמש בחדשנות בשירות הזיכרון. שנים אנו מחפשים דרכים להפוך את הארכיון והאוספים האדירים שלנו – אשר צברנו לאורך השנים, כך שהם יהיו נגישים יותר עבור ציבור גדול של אנשים". המטרה, אמר ליבר, "היא למצוא פתרונות טכנולוגים, אשר יספקו נגישות לעדויות של הניצולים, השמורים באוספים של יד ושם. הודות למאמצים שהשקענו, אנו מקווים להביא את הקולות והסיפורים של כל פרט ופרט להמונים".

לדברי ליבר, "היו בתחרות כמה רעיונות שמאוד הלהיבו אותנו, ונפעל למימוש שלהם במהלך 2016". הוא סיכם באומרו כי "המטרה היא להשתמש בפלטפורמה הטכנולוגית של יד ושם מחד, ולהכניס לתוכה מימדים חדשים – של חוויית משתמש, פונקציונליות, ואפליקציות. זאת, על מנת להנגיש באופן חזותי ואינפורמטיבי, עוד ועוד היבטים של השואה לבני נוער ולצעירים – בארץ ובעולם. זהו חלק מהתפיסה של יד ושם: לערב את הקהילה הטכנולוגית בישראל, באמצעות שאיבת רעיונות, שחלקם באו לידי ביטוי בתחרות באוקטובר. נעשה הכל על מנת להנגיש, בכל דרך, את השואה לדור הצעיר, ולהביא להשפעה תרבותית ניכרת על הדורות הבאים – על בסיס טכנולוגיה. מדובר בהזדמנות המאפשרת לייצר ערך ממידע שהיה בלתי נגיש בעבר. הטכנולוגיה מסייעת לנו להחזיר את המידע לחיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים