חדש: אקסלרטור לחיזוק היזמות הטכנולוגית בחיפה

SocialTechLab הוקם על ידי שותפות חיפה-בוסטון, בסיוע התוכנית החברתית של עמותת בוגרי 8200, בנק הפועלים, EY ישראל ונטקראפט אקדמי ● המטרה היא להכשיר יזמים שיתבססו בחיפה ויפתחו טכנולוגיות לצרכים חברתיים

מימין: מיכאל מרציאנו, שותף היי-טק ב-EY ישראל; ורד ישראלי; יניב אסס; ונעה עוז, מנהלת הפיתוח העסקי של EY ישראל

כמה וכמה חברות היי-טק וסטארט-אפים נמצאים בחיפה, ובפרט באזור התעשייה מת"ם, אלא שאקסלרטור חדש מבקש לחזק עוד יותר את היזמות בעיר הכרמל.

SocialTechLab הוא אקסלרטור שהוקם על ידי שותפות חיפה-בוסטון, בסיוע התוכנית החברתית של עמותת בוגרי 8200, בנק הפועליםEY ישראל ונטקראפט אקדמי.

מטרת התוכנית היא לחזק את היזמות הטכנולוגית-חברתית ולהכשיר יזמים לבנייה וביסוס בחיפה של חברות טכנולוגיות עם פן חברתי. היא מיועדת ליזמים בעלי רעיון טכנולוגי שעונה על צורך חברתי באחד משישה תחומים: הטכנולוגיות הרפואיות, לחיזוק וניטור הרצף הטיפולי; כלכלה משתפת; חינוך והוראה; ביטחון אישי במרחב; סביבה; והגיל השלישי.

התוכנית תיפרס על פני שנה, כאשר בשלב הראשון, שיארך ארבעה חודשים, יבוצע תהליך בדיקה ותיקוף של הרעיון וייבנו מודלים עסקיים, שיווקיים ופיננסיים. בנוסף, היזמים יזכו לסיוע בבנייה ומיתוג המיזם.

בסופו של השלב הראשון יתכנסו המשתתפים לבניית מודל ואבטיפוס ראשוני, שייבנה וייבחן בשלב השני. באותו השלב יקבלו היזמים עזרה והכוונה לגיוס הון ראשוני, חתירה ללקוחות ופנייה למשקיעים רלוונטיים. השלב השני יארך חמישה חודשים ובסופו יושק המוצר.

המתאימים יזכו להאצת הפרויקט על ידי התקשרות עם לקוחות ראשוניים, בעלי עניין ומשקיעים פוטנציאליים. בוגרי התוכנית יזכו לליווי אישי ומותאם.

את התוכנית יוביל יניב אסס, יזם ומייסד האקסלרטור, מחברי המנהיגות הצעירה של שותפות חיפה-בוסטון. שותפיו הם קלאודיה בן יעקב, המובילה מיזמים בצפון, ומיכאל רוזוליו, ממייסדי פנגו (Pango).

היזמים יזכו לחלל בתקופת הכשרתם הראשונית, במשרדי EY חיפה. שם הם יקבלו ליווי צמוד, מעטפת וארגז כלים אישי בנושאים פיננסיים ועסקיים, חיבורים למשקיעים רלוונטיים מהתחום ועזרה בשיתופי פעולה בתחום השיווק. בתוכנית ייקחו חלק מנטורים מתחומים שונים, שיעניקו ליזמים את התמיכה המקצועית.

לדברי ורד ישראלי, מנהלת שותפות חיפה-בוסטון, "העובדה שגופים כמו EY ישראל, בנק הפועלים, נטקראפט אקדמי והתוכנית החברתית של  8200 נוטלים חלק באקסלרטור מבטיחה שהוא יהווה קרקע פורייה להמשך העשייה בתחום. היזמים יוכלו ליהנות מאקסלרטור ברמה הגבוהה ביותר, ללא צורך בהלוואות או מתן אחוזים מהמיזם, שמוריד את שליטת הבעלים בו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים