למרות ההבטחות: ווטסאפ משתפת נתונים עם פייסבוק

החששות של משתמשי ווטסאפ לפגיעה בפרטיות עם הרכישה על ידי פייסבוק התממשו: הבטה החדשה של האפליקציה כוללת תפריט שמאפשר לשתף מידע עם החברה האם

ווטסאפ. צילום אילוסטרציה: BigStock

גרסת הבטה החדשה של ווטסאפ (WhatsApp) כוללת תפריט נסתר לשיתוף נתונים עם פייסבוק (Facebook). זאת, למורת רוחם של המשתמשים, המודאגים בקשר לפרטיות שזכו לה לפני שפייסבוק רכשה את ווטסאפ.

המפתח חבייר סאנטוס, שהחליט לחקור את גרסת הבטה של ווטסאפ לאנדרואיד (Android), מצא תפריט מעניין. התפריט חבוי ומאפשר למשתמשים לבצע "שיתוף של חשבון הווטסאפ (שלך) עם פייסבוק, כדי לשפר את חוויית הפייסבוק (שלך)".

נראה שהתפריט החבוי הזה יקשר את שירות ההודעות הפופולרי לחברה האם שלו, מסיבות לא ידועות. בהתאם למדיניות הפרטיות שלה, לווטסאפ אין נתונים רבים שהיא יכולה לשתפם.

מדובר, אפוא, בהתממשות של חששות המשתמשים, שהועלו על אף הבטחתו של יאן קון, מנכ"ל ווטסאפ ואחד ממייסדיה, בנוגע לשמירה על הפרטיות. הוא פרסם פוסט בבלוג ב-2014, כשנודע דבר המגעים בין החברות לפני שהושלמה הרכישה, בו ציין ש-"הכבוד לפרטיות מוטמע ב-DNA שלנו ונבנה את ווטסאפ סביב היעד של לדעת על המשתמש כמה שאפשר פחות. אינכם צריכים למסור לנו את שמכם ואיננו מבקשים את כתובת האי-מייל שלכם. איננו יודעים היכן אתם עובדים, מה אתם אוהבים ומה אתם מחפשים באינטרנט, ואנחנו גם לא אוספים את נתוני המיקום שלכם. שום דבר מהנתונים האלה לא נאסף אצלנו אי פעם ולא נאגר על ידי ווטסאפ, ובאמת אין לנו כל תוכניות לשנות זאת".

קון אף התייחס אז לידיעות בדבר המגעים עם פייסבוק והוסיף: "אם החיבור שלנו עם פייסבוק היה משתמע כשינוי הערכים שלנו, לא היינו עושים זאת. אנחנו יוצרים שותפות שתאפשר לנו להמשיך לפעול בצורה אוטונומית ועצמאית. ערכי הבסיס שלנו, אמונותינו והעקרונות שלנו לא ישתנו".

כך או כך, נראה שהתפריט החבוי מצוי רק בגרסת הבטה, שכאמור – עוד לא שוחררה. כדי להגיע אליו נדרשת מידה של כישורי פריצה, מה גם שכברירת מחדל הוא לא מסומן להפעלה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    האנשים נאיבים בצורה איומה עם קיימת האפשרות להתחבר לפייסבוק, אזי בשלב כלשהו האפשרות הזו תצוץ כלפי מעלה אז מה אם מנכ"ל ווטסאפ הבטיח לשמור על הפרטיות, הוא הרי לא ישאר בתפקידו לנצח וברגע שהבעלים של פייסבוק יחליט שטובת הכיס שלו דורשת להעלות את האפשרות של ווטסאפ להתחבר לפייסבוק כברירת מחדל הרי הוא לא ישאל את מנכ"ל ווטסאפ, הוא יגיד לו

אירועים קרובים