"אם המדינה רוצה את אובר – שתכין מיליארדים לפיצוי נהגי המוניות"

"נהגי המוניות הם לא ציבור חזק, צריך לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים", אמר שר התחבורה, ישראל כץ ● הכנסת דנה הבוקר (ב') בהכנסת שירות Uber X, שמאפשר לנהגים פרטיים להסיע נוסעים בתשלום

שר האוצר, ישראל כץ. צילום: קובי קנטור ז"ל

נמשכת הסאגה סביב אובר (Uber): לאחר שבנימין נתניהו וישראל כץ התנצחו אתמול (א') בנושא בישיבת הממשלה, אמר היום שר התחבורה בישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת כי אם המדינה רוצה להכניס את שירות הנהגים הפרטיים של אובר, עליה לפצות את נהגי המוניות – דבר שיעלה כסף רב.

בדיון, שעסק ברפורמה בענף הרכב, אמר כץ: "אם המדינה רוצה להכניס את אובר, היא צריכה 8-9 מיליארד שקלים כדי לפצות את נהגי המוניות".

הכוונה היא לשירות Uber X, שמאפשר לנהגים פרטיים להסיע נוסעים תמורת תשלום – ועמלה לאובר עצמה. נהגי המוניות מתנגדים להכנסת השירות, בטענה כי יפגע בפרנסתם וכי הנהגים הפרטיים לא צריכים לשלם את הכסף הרב שהם משלמים על רישיון למונית. גורמים פוליטיים טוענים, לעומת זאת, כי השר כץ מיישר איתם קו עקב כוחם הפוליטי בליכוד.

כץ אמר בנושא כי "אני לא מושפע מלחצים" וטען: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם הפוליטי של נהגי המוניות. זה לא ציבור חזק, זה ציבור שמתמודד עם המציאות והתפקיד שלי הוא לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו".

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, אמר כי הוועדה תדון גם בהמשך בהכנסתו לארץ של שירות Uber X.

עימות אמיתי – או בגלל פוליטיקה בליכוד?

כאמור, דבריו של כץ היום בוועדה הם המשך לעימות שהיה בינו לבין ראש הממשלה בישיבת הממשלה. נתניהו הוא זה שיזם את הדיון, לאחר שאמר לכץ שנפגש בדאבוס עם מנכ"ל אובר, וזה הפנה את תשומת ליבו לכך שמשרד התחבורה לא מאפשר את הכנסת השירות לישראל.

"אתה צריך לקדם את התחרות. חייבים לפתור את זה", ציין נתניהו. כץ לא נשאר חייב ואמר: "עכשיו אתה נזכר לדבר על תחרות?" הוא הזכיר בנושא זה את פעולותיו בנושא הנמלים ופתיחת שוק הטיסות לתחרות ברפורמת שמיים פתוחים. "אם אתה רוצה – קח את זה אליך", אמר כץ ונתניהו השיב שיכול להיות שכך יהיה.

על פי ההערכות, הרקע האמיתי לעימות בין שני האישים הפוליטיים הוא פוליטיקה פנימית בליכוד ורצונו של כץ להתמודד ביום מן הימים על ראשות הממשלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים