נטפליקס הגיעה ל-75 מיליון מנויים בעולם; יורדת בארצות הברית

יותר מ-5.5 מיליון מנויים הצטרפו ברבעון האחרון לשירות, שיושק בקרוב בישראל ● בארצות הברית ירד מספר המצטרפים החדשים בכמעט 20%

נטפליקס

ההודעה על ההשקה הקרובה של נטפליקס (Netflix) בישראל עוררה גל של התלהבות, בעיקר בתקשורת וברשתות החברתיות, והשירות אף שובר שיאים מבחינת מספר המנויים, אולם מסתבר שבארצות הברית הפופולריות שלו יורדת.

נטפליקס, שמפעילה את אתר הצפיות בסטרימינג, הודיעה באחרונה כי סיימה את 2015 עם 74.76 מיליון מנויים ברחבי העולם, כאשר 5.59 מיליון הצטרפו לשירות במהלך הרבעון האחרון שלה. אלא שמספר המצטרפים החדשים בארצות הברית רשם ירידה של כמעט 20% – מ-1.9 מיליון ברבעון האחרון של 2014 ל-1.56 מיליון במקבילו ב-2015.

מספר המנויים של החברה עקף במעט את התחזיות בוול-סטריט, שצפו כי תסיים את השנה עם 74.6 מיליון מנויים. שווי השוק שלה עומד על 44.5 מיליארד דולר – פי 430 מהסכום שהאנליסטים צופים שתרוויח ב-2016, והמנייה אף הגיבה להודעה על מספר השיא של המנויים בעליות שערים.

יותר חומר מקורי – אבל גם יותר תחרות

המאגר של נטפליקס כולל עשרות אלפי סרטים ופרקים של סדרות, בהן בית הקלפים, נרקוס וכתום זה השחור החדש, אותן הפיקה בעצמה. החברה הודיעה כי היא צפויה להגדיל את שיעור ההפקות העצמיות מקרב התוכן שיוצע לצופים מ-450 שעות ב-2015 ל-600 שעות ב-2016. היא תציע לצופים בישראל את השירות בשלוש רמות מחירים – 8, 10 ו-12 דולר, כאשר החודש הראשון יוצע בחינם. לאמריקנים, לעומת זאת, צפויה בקרוב העלאת מחירים.

השירות של נטפליקס מוצע ב-190 מדינות, אולם היא חווה אתגרים ומאבקים לא קלים בשווקים הללו. כך, למשל, בארצות הברית היא מתחרה עם ענקיות בידור וטכנולוגיה כמו אמזון (Amazon), הולו (Hulu), טיים וורנר (Time Warner) ו-NBC-Universal. גם בארץ צפוי לה אתגר מאוד לא פשוט מול HOT ו-yes, שלא יוותרו על נתחי שוק. שלא לדבר על כך שהשירות של נטפליקס לא יכלול בינתיים תרגום וממשק בעברית.

עד הנחיתה של נטפליקס בארץ, ישראלים יכולים היו לצרוך את השירות של החברה דרך מדינות אחרות, באמצעות שרתי פרוקסי ושירותים שמפצחים חסימות. אלא שלפני ימים אחדים הודיעה החברה כי התגברה על הטריקים הטכנולוגיים האלה, ומעתה לקוח יוכל לצרוך את השירות רק במדינה בה הוא נמצא. דיווחים שמגיעים מאוסטרליה, למשל, מעידים שהפעולות של נטפליקס בנדון כבר עובדות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים