סימנטק תקבל 600 מיליון דולר פחות עבור וריטאס

בסך הכול היא תקבל עבור וריטאס 7.4 מיליארד דולר ולא שמונה מיליארד ● שתי החברות צופות כי בעקבות העסקה הן יחוו השנה גידול במכירות

נפרדנו כך. וריטאס וסימנטק

סימנטק (Symantec), שמוכרת את עסקי אחסון וגיבוי הנתונים שלה, וריטאס (Veritas) – תקבל מיליארד דולר במזומן פחות מכפי שהוסכם, כך פורסם אמש (ד'). בסך הכול היא תקבל עבור וריטאס 7.4 מיליארד דולר ולא שמונה מיליארד.

באוגוסט האחרון פורסמה עסקת ענק בעולם אבטחת המידע: סימנטק הודיעה כי תמכור את עסקי אחסון וגיבוי הנתונים שלה, וריטאס, לקבוצת משקיעים בראשות חברת ההשקעות הפרטית קרלייל (Carlyle Group). סכום העסקה היה גבוה – שמונה מיליארד דולר במזומן – ולמרות זאת, מדובר בהפסד עבור ענקית אבטחת המידע, שכן היא קנתה את וריטאס תמורת 13.5 מיליארד.

מועצת המנהלים של סימנטק אישרה את העסקה פה אחד והיא הייתה צפויה להיסגר עד סוף 2015. לאור סיבות שלא פורסמו, העסקה נדחתה לסוף ינואר 2016.

אנליסטים ציינו כי וריטאס, כספקיות גיבוי ושחזור אחרות, נפגעה מהמגמה של מעבר ארגונים לאחסון מבוסס ענן.

בראש וריטאס, שתהיה עצמאית, יעמוד ביל קולמן, המייסד והמנכ"ל, ומי שהיה גם יו"ר BEA, כיום חברה בבעלות אורקל (Oracle). יו"ר וריטאס יהיה ביל קראוס, בכיר בקרלייל ובעבר יו"ר, נשיא ומנכ"ל 3Com – כיום חברה בבעלות HP.

סימנטק חיפשה קונה לווריטאס במשך כשנה, ובאפריל 2015 אף פרסם הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) כי היא עורכת לצורך כך מסע גישושים. עם זאת, העניין מצד הקונים הפוטנציאליים היה מוגבל, בשל הוצאות מס שקשורות לפיצול החברה. ענקית אבטחת המידע הודיעה על כוונתה לפצל את עצמה לשתי חברות עוד באוקטובר 2013: האחת היא חברת אבטחת המידע שתמשיך לפעול תחת המותג סימנטק. היא תעסוק באבטחת מידע ובהגנה מפני סייבר, בהגנה על תחנות קצה במגזר הפרטי והארגוני, ניהול תחנות הקצה, הצפנה, אבטחה בעולם הנייד, ניהול גישה והגנה רב שכבתית, זיהוי משתמשים, מניעת דליפת מידע, ניהול אבטחה באירוח, כמו גם שירותי ניהול ואבטחה בדטה סנטר, לרבות ניהול מייל ו-Web. השנייה היא חברת ניהול המידע, שתיקרא וריטאס, והיא תעסוק בגיבוי ושחזור מידע, ארכוב, גילוי מידע, ניהול האחסון ושירותי זמינות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים